Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

«Πάρκαρε στο... χάος ο Καμίνης», άρθρο στο Βήμα

Ο δήμος έπαψε να τυπώνει κάρτες, η Δημοτική Αστυνομία σταμάτησε να γράφει και 450.000 ευρώ έκαναν φτερά
Το σύστημα στάθμευσης μένει παγωμένο εδώ και δύο μήνες, όπως και τα χέρια των δημοτικών αστυνομικών που δεν γράφουν κλήσεις
Ο ιδιοκτήτης του περιπτέρου επί της οδού Ακαδημίας καθησυχάζει μια κυρία που έχει ήδη παρκάρει αλλά δεν βρίσκει κάρτα στάθμευσης. «Κάνα ξυστό για πάρκινγκ ψάχνω» του είχε πει - μεσημέρι Δευτέρας 30 Ιανουαρίου 2012. Της απαντά ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν τους έχει προμηθεύσει με κάρτες στάθμευσης, αλλά «δεν τρέχει τίποτα, δεν γράφουν».
- «Μα δεν θα με γράψουνε εκεί;» (δείχνει).- «Οχι, οι δημοτικοί αστυνομικοί δεν γράφουν στις λευκές γραμμές. Μια χαρά έχεις παρκάρει και δεν χρειάζεται να πληρώσεις. Δεν έχουν φέρει κάρτες στα σημεία πώλησης, οπότε…». Οπότε ξετυλίγεται μια ιστορία δημοτικής τρέλας εν Αθήναις, η οποία… παρκάρει στον χώρο της προχειρότητας, της έλλειψης προνοητικότητας, αλλά και του ελέγχου νομιμότητας. Ενας διεθνής διαγωνισμός που δεν έγινε, παρ’ όλο που η σύμβαση για τη διαχείριση της ελεγχόμενης στάθμευσης έχει λήξει από τον Ιούλιο. Μία σύμβαση για απευθείας ανάθεση που ελέγχεται για τη νομιμότητά της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Και απειλές για προσφυγές και μηνύσεις.

Εδώ και δύο μήνες βρίσκεται «παγωμένο» το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης για τις θέσεις επισκεπτών. Την ίδια ώρα (και μάλιστα σε μια στιγμή που τα οικονομικά του δήμου φθίνουν) χάνονται μόνο για αυτό το δίμηνο έσοδα ύψους 450.000 ευρώ - με δεδομένο ότι κάθε εβδομάδα από την πώληση καρτών μπαίνουν στο δημοτικό ταμείο κατά μέσο όρο 50.000 -60.000 ευρώ. Η Αθήνα έχει γίνει ξανά ένα απέραντο πάρκινγκ… με ανεξέλεγκτο ελευθέρας. Και ο δήμαρχος κ. Γ. Καμίνης αναζητεί τρόπο να «μπαλώσει» το αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί, αν και οι περισσότεροι οδηγοί, ελέω κρίσης, μάλλον ανακούφιση νιώθουν που γλιτώνουν ένα ακόμη χαράτσι.

Το πρόγραμμα του ελέγχου της στάθμευσης με τη χρήση νεότερων τεχνολογιών μπήκε στη ζωή των Αθηναίων επί δημαρχίας Ντόρας Μπακογιάννη. Υστερα από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό υπογράφηκε σύμβαση (92300/25.7.2006) μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας Parkmobile Hellas που ανέλαβε τη διαχείριση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Ηταν πενταετούς διάρκειας. Εληγε στις 24 Ιουλίου του 2011.

Ο κ. Ν. Κακλαμάνης, ο οποίος διαδέχθηκε την κυρία Μπακογιάννη, διατήρησε το σύστημα των παρκομέτρων, στη βάση της σύμβασης που είχε υπογραφεί με τον ιδιώτη διαχειριστή του συστήματος. Δεν προετοίμασε όμως το έδαφος για νέο διεθνή διαγωνισμό. Η λήξη της σύμβασης έτσι κι αλλιώς θα «ακουμπούσε» τη νέα διοίκηση του δήμου…

Απευθείας αδιέξοδο
Λόγω των δημοτικών εκλογών του Νοεμβρίου του 2010 ο περιφερειάρχης Αττικής απαγόρευσε, εκ του νόμου, δοσοληψίες στους δήμους από την 1η Αυγούστου του 2010 ως το τέλος του χρόνου. Επομένως, ο νέος δήμαρχος Αθηναίων κ. Καμίνης δεν μπορούσε να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού για τα παρκόμετρα. Δεν το έκανε όμως ούτε και τον Ιανουάριο του 2011, ώστε να προλάβει τις ημερομηνίες και να μην υπάρξει εμπλοκή. Τον Ιούλιο που έληγε η πενταετής σύμβαση προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός!
Από το επιτελείο Καμίνη οι απαντήσεις για την καθυστέρηση στις διαδικασίες περιορίζονται σε βολές κατά του κ. Κακλαμάνη ο οποίος «θα έπρεπε να μην είχε αφήσει τον δήμο να βρεθεί εγκλωβισμένος σε χρονική ασφυξία».

Επειτα απ' αυτά ο κ. Τάσος Αβραντίνης, αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, πρότεινε να γίνει απευθείας ανάθεση στην ήδη ανάδοχο εταιρεία Parkmobile Hellaς, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού. Στην 22η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (18.07.2011) εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η απευθείας ανάθεση, με χρονικό σημείο έναρξης τις 25 Ιουλίου. Τρεις ημέρες μετά, ο γενικός γραμματέας του δήμου κ. Θ. Λιβάνιος κοινοποιούσε στην ανάδοχο αυτή την απόφαση, με την πρόσκληση αυτή να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της «ως την ολοκλήρωση των απαραίτητων για την υπογραφή της νέας σύμβασης εργασιών».
Ο κ. Καμίνης επιχείρησε να φέρει το σχέδιο σύμβασης στο δημοτικό συμβούλιο τον Σεπτέμβριο, αλλά οι τροποποιήσεις στους όρους της που είχε εισηγηθεί ο κ. Αβραντίνης προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, που τις επέκρινε υποστηρίζοντας ότι προκαλούσαν οικονομική ζημιά στον δήμο, ενώ καταγράφηκαν και ενστάσεις από μέλη της πλειοψηφίας. Ο κ. Καμίνης απέσυρε το θέμα και το επανέφερε λίγες ημέρες αργότερα.
Τελικά ο κύβος ερρίφθη τον Οκτώβριο, στην 28η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (13.10.2011). Αυτή τη φορά με εισηγήτρια την κυρία Εύα Κοντοσταθάκου, αντιδήμαρχο Οικονομικών. Το σχέδιο σύμβασης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία - η αντιπολίτευση εξέφρασε την αντίθεσή της, ενώ στελέχη της παράταξης Καμίνη απέφυγαν να την ψηφίσουν διά της αποχωρήσεως. Αφορούσε απευθείας ανάθεση, διάρκειας 9 μηνών με επιπλέον δυνατότητα παράτασης για δύο επιπλέον τρίμηνα. Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ήταν ύψους 1.560.000 ευρώ πλέον του ΦΠΑ, δηλαδή το 17,4% επί των αξίας 150.000 ευρώ καρτών στάθμευσης που ο ανάδοχος θα παραλαμβάνει κάθε εβδομάδα από τον δήμο.

Κλήσεις στον αέρα
Από 'δώ και πέρα η υπόθεση αρχίζει να εξελίσσεται σε «Βατερλό». Ολο αυτό το διάστημα οι κλήσεις για παράνομη στάθμευση στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης - λευκές λωρίδες - συνεχίζονταν, παρ' όλο που όλα ήταν στον αέρα… Ο γενικός γραμματέας του Δήμου Αθηναίων με έγγραφό του (18.10.2011) ζήτησε τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο επί της συμβάσεως. Το Ζ' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποφάσισε να απόσχει του ελέγχου νομιμότητας, αφού σύμφωνα με το σκεπτικό του (πράξη 353/2011) ο προληπτικός έλεγχος νομιμότητας ασκείται προ της ενάρξεως εκτελέσεως των συμβάσεων και όχι μετά.
Ο Δήμος Αθηναίων που είδε να έρχονται τα πάνω-κάτω έκανε αίτηση ανακλήσεως της απόφασης και τον περασμένο Δεκέμβριο το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχτηκε να επανεξετάσει την υπόθεση. Πάντως όπως σημειώνει η κυρία Κοντοσταθάκου μιλώντας στο «Βήμα» «εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου η Δημοτική Αστυνομία δεν δίνει πλέον κλήσεις για τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Κανονικά επιβάλλει πρόστιμα για τις θέσεις κατοίκων - μπλε διαγράμμιση -, για ειδικές θέσεις αναπήρων και για οποιαδήποτε παράβαση ΚΟΚ». Εξηγεί ότι ο δήμος θέλησε να συνεχίσει τη λειτουργία του συστήματος, κι ας είχε λήξει η σύμβαση τον Ιούλιο, προτάσσοντας «την ανάγκη η Αθήνα να είναι πιο ανθρώπινη πόλη». Και συμπληρώνει: «Η νομική υπηρεσία είχε επισημάνει ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα, αφού η σύμβαση έχει δοθεί για προσυμβατικό έλεγχο».

ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ
Αυτή την κλήση ποιος θα την πληρώσει;
Το χρονικό διάστημα από 25 Ιουλίου ως 1 Οκτωβρίου 2011 πουλήθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες 579.568 κάρτες ελεγχόμενης στάθμευσης αντί του ποσού των 826.692 ευρώ. Πάντως το 17,4%, δηλαδή 143.844 ευρώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, το οποίο προβλέπεται να εισπράττει η εταιρεία, σύμφωνα με τον δήμο δεν της έχει δοθεί. Πάντως διατυπώνεται και προβληματισμός για το ενδεχόμενο σε περίπτωση αρνητικής απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου να υπάρξουν και προσφυγές από οδηγούς οι οποίοι πλήρωσαν κλήσεις για στάθμευση σε θέσεις επισκεπτών, ενώ είχε λήξει η σύμβαση.
Ο κ. Αβραντίνης ωστόσο έχει πολλάκις διατυπώσει την άποψη ότι δεν τίθεται θέμα προσφυγής για ακύρωση των προστίμων, αφού η απευθείας ανάθεση έχει περάσει από το δημοτικό συμβούλιο, έχει νομική ισχύ και οι κλήσεις από τη Δημοτική Αστυνομία νομίμως δόθηκαν.
Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης στον δήμο ο κ. Κακλαμάνης τονίζει στο «Βήμα» ότι είχε προειδοποιήσει εγκαίρως τη δημοτική αρχή για την εμπλοκή στην οποία μπορεί να οδηγήσουν οι χειρισμοί αυτοί και προειδοποιεί: «Αν το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει παράνομη τη σύμβαση θα συνεδριάσει η παράταξή μου για να αποφασίσουμε αν θα κάνω μήνυση κατά παντός υπευθύνου για απιστία και για παράβαση καθήκοντος». 

Πηγή:  http://www.tovima.gr/society/article/?aid=441965

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου