Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Παρατηρήσεις Ε.Κ.Ε.Δ.Α. για την ημερίδα της ΠΟΕ-ΟΤΑ για τη Δημοτική Αστυνομία (Β’ μέρος)

Συνεχίζοντας τις παρατηρήσεις μας στην ημερίδα της ΠΟΕ-ΟΤΑ για τη Δημοτική Αστυνομία (δείτε το πρώτο μέρος εδώ), σημειώνουμε τα εξής:

Σε άμεση συνάφεια με αυτά που είπε η κ. Τσίπρα για το νέο πειθαρχικό δίκαιο ως όπλο για απολύσεις, ο Νίκος Πανταζής, Τμηματάρχης στη Δημοτική Αστυνομία Αθήνας, στην ομιλία του κατέληξε λέγοντας ότι έχει τεθεί αυτοδικαίως σε αργία ο προηγούμενος Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας Αθήνας με τις διατάξεις του νέου πειθαρχικού Δικαίου, καθώς έχει παραπεμφθεί σε δίκη για υπηρεσιακό θέμα.

Ο λόγος της παραπομπής του είναι, σύμφωνα με τον κ. Πανταζή, ότι εφαρμόζοντας γνωμοδότηση της τότε Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Εσωτερικών Βίκυς Γιαβή, δεν έλαβε υπόψη του τις μηνύσεις της ΕΛ.ΑΣ. για τα ΚΥΕ, καθώς το Υπ. Εσωτερικών θεωρούσε ότι ήταν αναρμόδια Αρχή, και δεν προχώρησε σε δέουσες ενέργειες. Πολλά μπορούν να ειπωθούν για το Υπ. Εσωτερικών και τις γνώμες που διατυπώνει κατά καιρούς, το θέμα είναι ότι δεν μας νοιάζει η γνώμη τους, μας νοιάζει τι πρέπει να ισχύει, και το Υπ. Εσωτερικών ουδέποτε ζήτησε επίσημες γνωμοδοτήσεις από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, και ουδέποτε ήρθε σε συνεννόηση με άλλα υπουργεία, κάτι που θα είχε λύσει πολλά προβλήματα. Οι δικές μας λίγες γνώσεις στα νομικά πάντως εγείρουν πολλές αμφιβολίες ως προς τις απόψεις του Υπ. Εσωτερικών. Επίσης πολλά έχουν ειπωθεί για το ρόλο της κ. Γιαβή και τις επαφές της με πρωτοβάθμιο σύλλογο δημοτικής αστυνομία και το παρασκήνιο που κατέληξε στην ψήφιση του εκτρωματικού νομοθετήματος που ισχύει σήμερα, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

Γι αυτό χρειάζεται η θεσμική εκπροσώπηση της ΠΟΕ-ΟΤΑ, όπου μπορείς να αποδώσεις ευθύνες, και όχι η οποιοσδήποτε καιροσκοπική εκπροσώπηση όπως π.χ από την ΠΟΠ-ΟΤΑ, εξ ου και η αντίδραση της Ομοσπονδίας. Προσέξτε την αναφορά του προέδρου της ΠΟΕ-ΟΤΑ για εξωθεσμικές συναντήσεις για τη Δημοτική Αστυνομία τις ώρες που δεν λειτουργούσε το Υπουργείο.  Όπως γνωρίζετε, κατά την προετοιμασία του ν.3731 η ΠΟΕ-ΟΤΑ παρακάμφθηκε και τον κύριο ρόλο έπαιξαν τρίτοι, με ανοχή αν όχι ενθάρρυνση συγκεκριμένων πολιτικών παρατάξεων. Κατά περίεργο τρόπο, πολλοί συνάδελφοι, είτε από άγνοια είτε εθελοτυφλώντας, αν και ζουν στο πετσί τους τα αδιέξοδα του ν.3731, αντί να κατηγορήσουν τους εξωθεσμικούς παράγοντες που χειραγωγούσαν τις εξελίξεις, κατηγορούν ακόμη και σήμερα την ΠΟΕ-ΟΤΑ! Συνάδελφοι, είναι καιρός κάποια στιγμή να αποβληθούν τα στερεότυπα και να αποδοθούν ευθύνες στους πραγματικά υπεύθυνους.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ αναφέρθηκε στην υπουργική απόφαση για την αποζημίωση των εκπαιδευόμενων στις Σχολές, που εν μια νυκτί, και με την πλήρη άγνοια της ΠΟΕ-ΟΤΑ (και υπαναχώρηση από τα συμφωνηθέντα) καθορίστηκε στα 288€ όπως ίσχυε και για την Ελληνική Αστυνομία. Και αυτό γιατί είχε παρακαμφθεί η ΠΟΕ-ΟΤΑ και δεν εκπροσωπούταν στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, ενώ ο εκπρόσωπος που όρισε η διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. επί Νικήτα Κακλαμάνη αποσιώπησε αυτά που γνώριζε (μάλλον είχε συναινέσει πλήρως) και δεν ενημερώθηκε ποτέ η Ομοσπονδία για να προλάβει καταστάσεις. Έτσι πήγαμε στο μοντέλο που ισχύει στις αστυνομικές σχολές, με τα 288€, εξάλλου «παιχνίδι» έκαναν τότε οι θιασώτες του μοντέλου αυτού. Αυτό για να γνωρίζουν οι 2 τελευταίες σειρές ποιος φταίει γιατί πληρώθηκαν με τα 288€ μεικτά.

Θα σταθούμε σε κάτι που είπε ο αναπληρωτής πρόεδρος του Σ.Δ.Α.Α., Θάνος Τάτσης, για το Υπ. Εσωτερικών. Αρχικά είπε ότι οι άνθρωποι στο υπουργείο έχουν πολύ καλή γνώση των αρμοδιοτήτων, και πώς μπορούμε να τις ασκήσουμε! Κατά τη γνώμη μας αυτό δείχνει τελείως αυθαίρετο: Αν πράγματι είχαν γνώση, δεν θα καταλήγαμε σήμερα 5 χρόνια μετά να μην έχει εκδοθεί καμία απολύτως διευκρινιστική εγκύκλιος περί των αρμοδιοτήτων! Θυμίζουμε ότι ένα ερώτημα τέθηκε από την ΠΟΕ-ΟΤΑ πάνω στις αρμοδιότητες πριν 20 μήνες (για την κατάληψη οδοστρώματος), και κανείς στο Υπ. Εσωτερικών δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να υπογράψει την όποια απάντηση! Ο Θάνος Τάτσης μετέφερε απόψεις 4 υπαλλήλων και προϊσταμένων του υπουργείου, απόψεις που αρχικά έδειξε να συμμερίζεται, αλλά μετά κράτησε αποστάσεις: Δεν χρειάζονται, λένε, κοινές υπουργικές αποφάσεις, είναι χρονοβόρες, αλλάζουν υπουργοί, και μένουν στα συρτάρια. Τα πάντα λύνονται με εγκυκλίους, όπως έγινε -λέει- με την εγκύκλιο για τη σφράγιση καταστημάτων. Πρώτα απ’ όλα, το θέμα της σφράγισης καταστημάτων λύθηκε με υπουργική απόφαση, και όχι εγκύκλιο, γεγονός που διαψεύδει τόσο τον ομιλητή όσο και τους προϊσταμένους του Υπ. Εσωτερικών που επικαλείται. Αλήθεια, αφού είναι απλά θέμα έκδοσης εγκυκλίου, γιατί λοιπόν οι υπάλληλοι και προϊστάμενοι αυτοί δεν εκδίδουν τις εγκυκλίους αυτές; Θα σας μεταφέρουμε και κάτι άλλο που γνωρίζουμε: Το Υπ. Μεταφορών δεν αναγνωρίζει τους βαθμούς Σ.Ε.Σ.Ο. που βεβαιώνει η Δημοτική Αστυνομία, γιατί κατά την άποψη τους σύμφωνα με το ν.3731 η Δημοτική Αστυνομία εφαρμόζει τις διατάξεις για τη στάση και τη στάθμευση κλπ, και τα διοικητικά μέτρα του ά.103 του ΚΟΚ. Δεν γίνεται αναφορά ότι εφαρμόζει το ά.107 του ΚΟΚ, όπου και το Σ.Ε.Σ.Ο.. Και ξέρετε τι πρότειναν; Στην υπουργική απόφαση που αναμένεται να εκδοθεί για τον τρόπο άσκησης αρμοδιοτήτων του ΚΟΚ να ορίζεται ότι η Δημοτική Αστυνομία επιβάλλει βαθμούς Σ.Ε.Σ.Ο.. Και ξέρετε κάτι συνάδελφοι; Το Υπουργείο Μεταφορών έχει κάποιο δίκιο. Το Υπ. Εσωτερικών είναι αυτό που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

Η παρέμβαση του επόμενου ομιλητή, του Ευθύμιου Μπακάλη, από το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης, δίνει απάντηση σε όσα μετέφερε ο πρώτος ομιλητής, έκανε λόγο για πλήρη ημιμάθεια των υπαλλήλων του Υπ. Εσωτερικών, και κατέστησε κατανοητό ότι είναι απαραίτητη η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται. Αναφέρθηκε επίσης σε πόρισμα που είχε βγει σύμφωνα με το οποίο επειδή είναι δυνητική η ίδρυση της δημοτικής αστυνομίας για κάποιο δήμο και δεν τίθεται όριο προσωπικού που θα πρέπει να προσληφθεί, θα πρέπει να αποποινικοποιηθούν οι αρμοδιότητες και να αντικατασταθούν οι ποινές με διοικητικά πρόστιμα. Αναφέρθηκε τέλος σε διάφορα «δίδυμα» που άφησαν τη σφραγίδα τους στην εξέλιξη της υπηρεσίας (δημιουργώντας προβλήματα και όχι λύνοντάς τα) και καταχειροκροτούμενος κατέληξε ότι δεν γνωρίζει δημοτικούς αστυνομικούς με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για να τους εκπροσωπήσει η ΠΟΠ-ΟΤΑ.

Ο επικεφαλής της ΑΣΚ-ΟΤΑ Θωμάς Μπιζάς χαρακτήρισε επιτυχημένη την ημερίδα και ανέφερε ότι παρά τις πολιτικές διαφορές που έχει με την ηγεσία της ΠΟΕ-ΟΤΑ, η εισήγηση της Γραμματείας τον καλύπτει, αδειάζοντας όσους υποστήριξαν το αντίθετο. Διατύπωσε δε ξεκάθαρη θέση για τη Δημοτική Αστυνομία, ενώ αναφέρθηκε στο πειθαρχικό δίκαιο, αλλά και στη ΕΡΤ.

Θα κάνουμε επίσης μια επισήμανση σε σχέση με ένα αίτημα που διατυπώθηκε από τον Τρύφωνα Καραμανλή, εκ μέρους των συναδέλφων στο Βόλο. Ο συνάδελφος έκανε λόγο για την ένταξη της Δημοτικής Αστυνομίας στα ειδικά μισθολόγια για να λάβει θερμό(!) χειροκρότημα. Αυτό όμως συνάδελφοι, δεν μπορεί να σταθεί ως αίτημα. Πέρα από τους κινδύνους που ενέχει η όποια ένταξη στα ειδικά μισθολόγια, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ένταξη στο όποιο μισθολόγιο δεν έχει να κάνει με τις αρμοδιότητες που ασκεί μια δημόσια υπηρεσία, ή τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει. Η ένταξη έχει να κάνει με το βαθμολογικό σύστημα που ισχύει σε κάθε υπηρεσία, και όλοι οι υπάλληλοι στα Υπουργεία και στους ΟΤΑ είναι ενταγμένοι στους βαθμούς Α ως ΣΤ. Αντίθετα στα ειδικά μισθολόγια είναι ενταγμένοι οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες, οι γιατροί, οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, και οι λοιπές κατηγορίες, όχι λόγω των καθηκόντων που ασκούν, αλλά λόγω της διαφορετικής βαθμολογικής διάρθρωσης που ισχύει. Κάνουμε ιδιαίτερη μνεία γιατί κάποια πράγματα δεν επιδέχονται εκ των πραγμάτων αλλαγής, αλλά οι συνάδελφοι τα έχουν λίγο συγκεχυμένα. Εξάλλου η δομή αυτή των μισθολογίων ισχύει από τον προηγούμενο νόμο (ν. 3205) με τα 18 κλιμάκια για δημόσιο & ΟΤΑ, πόσο μάλλον με τη νέα φιλοσοφία του ν.4024 όπου το μισθολόγιο έχει ενοποιηθεί με το βαθμολόγιο. Επιπλέον, ας μην γελιόμαστε, κανείς δεν διασφαλίζει ότι η ένταξη σε κάποιο ειδικό μισθολόγιο διασφαλίζει μεγαλύτερο εισόδημα, το αντίθετο συμβαίνει. Και ας μην ξεχνάτε συνάδελφοι ότι το αρχικό σχέδιο μισθολογίου για την ΕΛ.ΑΣ. προέβλεπε ακόμη πιο πενιχρές αποδοχές, αλλά μετά το αποτέλεσμα των εκλογών αναθεωρήθηκε. Αυτό που αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα και την επικινδυνότητα της εργασίας μας είναι η ένταξη σε σχετικά επιδόματα, όπως το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, που αποτελεί κοινό αίτημα όλων μας. Κατά τα άλλα η ομιλία του συναδέλφου από το Βόλο είναι από αυτές που προκάλεσαν αίσθηση, ενώ το αίτημα περί μη αναστολής εκτέλεσης των ποινών για επιθέσεις κατά δημοτικών αστυνομικών (με δεδομένο ότι είναι άοπλοι, και το γνωρίζει ο επιτιθέμενος) είναι ουσιαστικό και δεν είχε ξανακουστεί ποτέ.

Επίσης θέλουμε να αναφερθούμε σε ένα κομμάτι της ομιλίας της Κρυσταλλίας Μακατού από τη Λάρισα με το οποίο συμφωνούμε. Είπε η συνάδελφος:  «Επειδή η Δημοτική Αστυνομία είναι απ’ έξω -προς το παρόν- της συζήτησης των απολύσεων ή ιδιωτικοποιήσεων, δεν σημαίνει ότι η κουβέντα δεν γίνεται σε λάθος βάση. Μετά από διαρροές μεμονωμένων κύκλων, συχνά σε συναντήσεις μας με δημοτικούς αστυνόμους ή στα πηγαδάκια αυτής της ημερίδας διαπιστώνουμε να κυκλοφορεί ένα εξαιρετικά ανησυχητικό, ενοχλητικό μουρμουρητό: «να γίνουμε Αστυνομία να σιγουρέψουμε τη θέση μας στο δημόσιο». Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι με την αυταπάτη ότι «φτάνει να έχουμε δουλειά», η άθλια για τον λαό συγκυβέρνηση μπορεί «αναίμακτα» να συνεχίζει το βάρβαρο έργο της. Αυτά τα σενάρια δεν τα κουβεντιάζουμε, γιατί δεν τα σκεφτόμαστε, δεν τα αναγνωρίζουμε. Στις πολιτικές της λιτότητας και των απολύσεων απαντάμε προασπιζόμενοι μέχρι τελευταίας ρανίδος τη μονιμότητα και σταθερότητα της εργασίας μας, μέσα από την υπεράσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα του κλάδου».

Ένα θέμα που δεν απαντήθηκε και που θα πρέπει να δει η Γραμματεία είναι αν οι αρμοδιότητες θα είναι κοινές για όλους, ή αν θα εξαρτώνται από τον αριθμό των δημοτικών αστυνομικών που υπηρετούν. Αν δεν μιλάμε για ενιαίες αρμοδιότητες, τότε θα εξακολουθήσει να υπάρχει μπέρδεμα για το τι κάνει και τι δεν κάνει η Δημοτική Αστυνομία, και σίγουρα μια τέτοια απόφαση δεν συμβάλει στη αναγνωρισιμότητα της υπηρεσίας. Από την άλλη, είναι εύλογο πως μια υπηρεσία με 5 άτομα δεν είναι σε θέση να ασκήσει το σύνολο των αρμοδιοτήτων. Το όλο θέμα παραμένει αδιέξοδο. Το όριο των 50 ατόμων που είχε τεθεί στο ν.3731 ως όριο για την άσκηση αρμοδιοτήτων είχε τεθεί με τα εδαφικά και πληθυσμιακά μοντέλα των καποδιστριακών τότε δήμων. Λαμβάνοντας υπόψη τα καλλικρατικά δεδομένα, όπου έχουμε και αύξηση της γεωγραφικής έκτασης που καταλαμβάνει ο κάθε δήμος, αλλά και αύξηση του πληθυσμού, τότε το όριο των 50 ατόμων θα πρέπει να αυξηθεί. Παράλληλα όμως δεν θα πρέπει να υπάρχει «οικειοθελής» άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, γιατί κάτι τέτοιο θα επιτείνει τη σύγχυση στους πολίτες, αφού σε γειτονικούς δήμους θα μπορεί να ασκηθούν τελείως διαφορετικές ιδιότητες.

Θέμα υπάρχει και με την 24ωρη λειτουργία της υπηρεσίας, που είναι υποχρεωτική ανεξάρτητα του προσωπικού που έχει η Δημοτική Αστυνομία. Θεωρούμε επιτακτικό στο νέο νόμο να υπάρξει όριο προσωπικού για την 24ωρη λειτουργία, και ίσως αυτό το όριο θα μπορούσε να ταυτίζεται με το όριο του προσωπικού για την άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων.

Ένα ακόμη θέμα που πρέπει να λυθεί είναι και αυτό της ειδικής ιεραρχίας. Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. έχει εκφράσει επιφυλάξεις και αντιρρήσεις, αλλά απ’ ότι φαίνεται η ειδική ιεραρχία είναι δεδομένη για τους δήμους με μεγάλο αριθμό προσωπικού. Είναι όμως αυτονόητο ότι η οποιαδήποτε θέση ευθύνης θα πρέπει να συνοδεύεται και από το αντίστοιχο επίδομα, και αν το Υπουργείο Εσωτερικών καταλήξει στην αναβίωση της ειδικής ιεραρχίας του ν.3731, θεωρούμε επιτακτικό να υπάρχει έτοιμο σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης που θα θεσπίζει το επίδομα θέσης ευθύνης για τις θέσεις αυτές. Η προχειρότητα του ν.3731 δεν θα πρέπει να επαναληφθεί. Βέβαια σε υπηρεσίες με μικρό αριθμό προσωπικού θεωρούμε λάθος την ειδική ιεραρχία, ο σκοπός δεν είναι να μοιράζονται θέσεις ευθύνης, ο σκοπός είναι να υπάρχει προσωπικό που να ασκεί τις αρμοδιότητες. Ίσως και εδώ η ύπαρξη ή μη της ειδικής ιεραρχίας να πρέπει να εξαρτηθεί από τον αριθμό προσωπικού για την άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων.

Δηλαδή ίσως χρειαστεί να πάμε σε μοντέλο δημοτικής αστυνομίας δύο ταχυτήτων. Μπορούν να προταθούν και άλλες λύσεις, όπως ελάχιστος αριθμός δημοτικών αστυνομικών ανά δήμο με πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά με δεδομένο το πάγωμα των προσλήψεων μια τέτοια λύση δεν μπορεί να προχωρήσει. Το μοντέλο των δύο ταχυτήτων δείχνει να είναι μονόδρομος. Και δεν μπορούμε να ξέρουμε αν είναι προς όφελός μας.

Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. έσπασε ένα ταμπού στην ημερίδα: Αυτό της αφαίρεσης προβληματικών αρμοδιοτήτων. Γιατί το θέμα για εμάς δεν είναι να έχεις αρμοδιότητες, είναι αυτές που ασκείς να μπορείς να τις εφαρμόσεις σωστά. Έγινε αναφορά συγκεκριμένα στον Γ.Ο.Κ., που ασκείται στην Αθήνα και μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει. Έγινε αναφορά και στο παρεμπόριο. Το παρεμπόριο σηκώνει μεγάλη συζήτηση, γνώμη μας είναι ότι η εμπλοκή της Δημοτικής Αστυνομίας πρέπει να παραμείνει στις αρμοδιότητες του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων, και δη στο υπαίθριο εμπόριο (πέραν των όποιων επιφυλάξεων διατηρούμε και γι’ αυτό, επειδή πλέον άπτεται του μεταναστευτικού). Με την τελευταία τροποποίηση του ν.3377 λίγες ημέρες πριν, επεκτάθηκε η αρμοδιότητα της Δημοτικής Αστυνομίας όχι μόνο εντός αποθηκών, αλλά και σε εν γένει στεγασμένους χώρους, δηλ. εμμέσως επεκτάθηκε η δικαιοδοσία μας και στα καταστήματα, καθ' υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων! Και κανείς δεν το έχει πάρει χαμπάρι ακόμη! Και μάλιστα με νόμο που δεν υπογράφεται από το Υπ. Εσωτερικών. Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. είναι αντίθετη: υπάρχει Σ.Δ.Ο.Ε., υπάρχει Οικονομική Αστυνομία, δεν αφορά επιχείρηση που αδειοδοτείται από το Δήμο, και δεν υπάρχει λόγος εμπλοκής της Δημοτικής Αστυνομίας, ενώ η διαδικασία της μεσεγγύησης που προβλέπει η τροποποίηση είναι άλλος ένας μπελάς στο κεφάλι μας.

Επίσης η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. δεν μπορεί να δεχθεί το «αίτημα» ότι πρέπει να ασκούμε επικίνδυνες αρμοδιότητες ώστε να διεκδικούμε αντίστοιχα επιδόματα. Συνάδελφοι, αν το τίμημα για την ασφάλειά μας ήταν η παραίτηση από το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ναι θα το δεχόμασταν. Όμως είμαστε ρεαλιστές. Η κάθε αρμοδιότητα είναι επικίνδυνη (όχι μόνο το παρεμπόριο), η καθημερινότητά για την πλειοψηφία από εμάς είναι μέσα στο επιβαρυμένο περιβάλλον των μεγάλων πόλεων και η διεκδίκηση του συγκεκριμένου επιδόματος είναι αδιαπραγμάτευτη.  Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. έκανε τέλος αναφορά στα ανύπαρκτα ευρωπαϊκά πρότυπα για τη Δημοτική Αστυνομία, που  κάποιοι έχουν για καραμέλα.

Να προσθέσουμε την εύστοχη αναφορά της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. στην πλήρη ανυπαρξία της Κ.Ε.Δ.Ε. για τα θέματα δημοτικής αστυνομία επί μία ολόκληρη τετραετία, και δη την τετραετία που πρόεδρός της ήταν ο πρώην Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης. Είναι ένα θέμα που έχει  περάσει στα ψιλά και ουδέποτε του δόθηκε η δέουσα σημασία. Και είναι η τετραετία που η ΔΑΚΕ επέβαλλε τον κομματικό συνδικαλισμό στην υπηρεσία, και παρά την κομματική συμπόρευσή τους και τις άριστες σχέσεις με τον πρώην δήμαρχο ουδέποτε κατάφεραν κάτι προς όφελος του θεσμού και αξιοποίησαν τη σχέση αυτή μόνο προς βόλεμα ημέτερων. Ήταν μια χαμένη τετραετία για τη Δημοτική Αστυνομία, με μόνη «εξέλιξη» έναν προβληματικό νόμο και την απόδοση από άσχετους υπουργούς προβληματικών αρμοδιοτήτων με την πλήρη ανοχή της Κ.Ε.Δ.Ε.

Όσο για τη σπόντα του προέδρου της ΠΟΕ-ΟΤΑ, ότι η μη χορήγηση στολής άπτεται ενεργειών και των πρωτοβάθμιων συλλόγων όπου υπάρχει το πρόβλημα (στους περισσότερους δήμους δεν υπάρχει θέμα), η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. άφησε και εδώ το στίγμα της: Μετά από 6 χρόνια απραξίας της πλειοψηφίας του Σ.Δ.Α.Α. που έκανε πλάτες στη διοίκηση Κακλαμάνη, στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. ελήφθη η απόφαση για συμβολική κινητοποίηση και προσέλευση στην εργασία με πολιτική περιβολή. Δεν το ακούσατε πουθενά και δεν το είδατε σε καμία ανακοίνωση του Σ.Δ.Α.Α. γιατί απλά το Σ.Δ.Α.Α. λειτουργεί μόνο ως γραφείο τύπου της Δ.Α.Κ.Ε. και δεν έχει σκοπό να σας ενημερώσει για τις αποφάσεις που παίρνονται, παρά μόνο αν αυτές προάγουν τα συμφέροντα της παράταξης που εκπροσωπεί. Συνάδελφοι, μπορείτε να κατανοήσετε ότι ο μεγαλύτερος σύλλογος δημοτικών αστυνομικών είναι εγκλωβισμένος σε κομματικά παιχνίδια, γιαυτό σας προτρέπουμε να δραστηριοποιηθείτε εσείς, με γνώμονα το συμφέρον των συναδέλφων και της υπηρεσίας.

Περί αξιολόγησης: Δεν ακολουθούμε τις λαϊκίστικες κορώνες που ακούστηκαν. Ναι, μπήκαμε με διαδικασίες ΑΣΕΠ, ναι αποφοιτήσαμε από τις Σχολές, που αποδεικνύει ότι έχουμε τα θεωρητικά εφόδια. Και ναι, αξιολογούμαστε από τους προϊσταμένους μας για την εργασία μας, σύμφωνα με τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα. Όμως π.χ. οι εκπαιδευτικοί, που έχουν όλοι αποφοιτήσει από πανεπιστημιακές σχολές, έχουν όλοι μπει με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, και επίσης αξιολογούνται για τη δουλειά τους, δεν θα περάσουν αξιολόγηση; Συνάδελφοι, αν τεθεί θέμα αξιολόγησης προσωπικού, θα αποτελέσει μέγα σφάλμα να ζητήσεις την όποια εξαίρεση. Ή είσαι κατά της αξιολόγησης για το σύνολο των κλάδων του δημοσίου, επειδή γνωρίζεις ότι αποτελεί όχημα για απολύσεις, ή συμμετέχεις. Πώς θα σταθεί σαν αίτημα στην κοινωνία αυτή η εξαίρεση; Μια τέτοια διεκδίκηση παραπέμπει σε συντεχνιακές λογικές και δημιουργεί την εικόνα βολεμένων βυσμάτων που δεν θέλουν να περάσουν την ίδια διαδικασία που θα ισχύσει για όλους, και δημιουργεί την πλασματική εικόνα ότι έχουμε κάτι να φοβόμαστε. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε υψηλά καταρτισμένο προσωπικό και δεν φοβούμαστε καμία αξιολόγηση. Αρκεί να γίνει σωστά.

Όσο για τον τρίτο δρόμο που ζήτησαν να χαράξουμε κάποιοι, αναρωτιόμαστε μήπως τόσα χρόνια είναι αυτός ο δρόμος που τραβάμε, ο δρόμος που μας έχει οδηγήσει σε αδιέξοδα, ο δρόμος της ερμαφρόδιτης υπηρεσίας, όπως την αποκαλούν κάποιοι. Η απάντηση για εμάς είναι ξεκάθαρη: Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει. Είμαστε δημοτικοί υπάλληλοι, και με αυτό το δεδομένο και σε αυτό το πλαίσιο θα ασκηθούν οι αρμοδιότητες.

Δεν γνωρίζουμε πώς σας φάνηκε η «παρέμβαση» Σ.Δ.Α.Α. με το μοίρασμα στους συμμετέχοντες στην ημερίδα των δύο επιστολών προς το Υπουργείο Εσωτερικών από πέρυσι τον Αύγουστο, εκ των οποίων μόνο τη μία έκριναν τότε σκόπιμο να κοινοποιήσουν στην ΠΟΕ-ΟΤΑ. Οι επιστολές αυτές είναι δημοσιευμένες στο διαδίκτυο, τόσο στην ιστοσελίδα του Σ.Δ.Α.Α., όσο και στη δική μας, σε ομάδες στο facebook, και σε λοιπές ιστοσελίδες για τη Δημοτική Αστυνομία, και είναι σε γνώση όλων όσοι ασχολούνται με τα υπηρεσιακά θέματα. Ειλικρινά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πού αποσκοπούσαν οι εμπνευστές αυτής της κίνησης, ενώ αν ήθελαν απλά να αφήσουν τη σφραγίδα τους, μάλλον απέτυχαν.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η παρέμβαση του συντονιστή της Γραμματείας Δημοτικής Αστυνομία Θωμά Καραγιαννάκη (δείτε την στο 4:03:20), όπου στην ομιλία του τοποθετείται στα εξής πλαίσια: Τρόπος άσκησης αρμοδιοτήτων ενιαίος πανελλαδικά - Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικής Αστυνομίας - Αστυνομικά καθήκοντα ναι, αστυνομική λειτουργία όχι - Δεν μπορεί να υπάρξει σώμα εντός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Ξεκαθάρισμα ρόλου & προσανατολισμού - Μομφή για πανελλήνιο σωματείο ως ανίσχυρο σε διαπραγματευτική ισχύ - Όριο προσωπικού για την άσκηση αρμοδιοτήτων - Ειδική ιεραρχία - Ερώτημα αν με την αφαίμαξη των αρμοδιοτήτων ή με ανάληψη νέων ισχυροποιούμε το θεσμό - Αναφορά στην έλλειψη ολοκληρωμένων προτάσεων για την ημερίδα, με εξαίρεση Θεσσαλονίκη & Βόλο. Και κατέληξε ότι ένας τρόπος υπάρχει να επιτευχθούν αυτά: Η συνδικαλιστική διεκδίκηση, μέσω της ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Κλείνουμε τις παρατηρήσεις με μια ρήση του εκπροσώπου από την Κρήτη, του Γιαπιτζάκη Μανώλη: «Το σεβασμό δεν τον επιβάλλεις, τον εμπνέεις». Δεν χρειάζονται ούτε λουσάτες στολές, ούτε σειρήτια αξιωμάτων (διευθυντών, εποπτών κλπ) προς τέρψη της εγωμανίας του καθενός. Ευγένεια, σοβαρότητα, επαγγελματισμός. Με αυτό το τρίπτυχο μπορούμε να προχωρήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου