Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Ενημέρωση Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Κινητικότητα Δημοτικών Αστυνομικών - Τα βήματα & η διαδικασία μετάταξης (αναλυτικά τι προβλέπεται μέχρι στιγμής)

Κινητικότητα Δημοτικών Αστυνομικών.

Α. Ένταξη στην Ελληνική Αστυνομία.

Β. Ένταξη σε υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Γ. Βήματα κινητικότητας.


Δ. Σχετικές διατάξεις



Α. Ένταξη στην Ελληνική Αστυνομία

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται τα προσόντα, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των υπαλλήλων, που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, στην Ελληνική Αστυνομία ως ιδιαίτερης κατηγορίας προσωπικού, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. (παρ.1 του άρθρου 81 του Ν.4172/2013)
 

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013 (ΦΕΚ 2631/17.10.2013 τεύχος Β’).


1. Προσόντα - Προϋποθέσεις
Για να ενταχθούν στην Ελληνική Αστυνομία, οι υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας των κλάδων ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας και ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας, των οποίων οι θέσεις καταργήθηκαν, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν. 4172/2013 (Α' 167), πρέπει να συγκεντρώνουν τα ακόλουθα προσόντα:
α. Να είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος οποιουδήποτε Τμήματος Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, περιλαμβανομένων και των πτυχίων ή των διπλωμάτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) και των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής οι υποψήφιοι κατηγορίας Π.Ε., πτυχίου ή διπλώματος οποιουδήποτε Τμήματος Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής, περιλαμβανομένων και των πτυχίων Π.Σ.Ε. και Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή πτυχίου ή διπλώματος ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής οι υποψήφιοι κατηγορίας Τ.Ε. και πτυχίου ή διπλώματος ή απολυτήριου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή άλλου ισότιμου της ημεδαπής ή αλλοδαπής οι υποψήφιοι κατηγορίας Δ.Ε.
β. Να μην υπερβαίνουν το 45ο έτος της ηλικίας τους. Για τον υπολογισμό της ηλικίας τους ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης.
γ. Οι άνδρες πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Δεν θεωρείται ότι εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις αυτός που έχει απαλλαγεί νόμιμα από αυτές.
δ. Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση διαπιστούμενη από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή, σύμφωνα με τον ειδικό πίνακα νοσημάτων, παθήσεων και βλαβών του π.δ. 133/2002 (Α' 109) που εφαρμόζεται για τη σωματική ικανότητα των μονίμων Αξιωματικών και Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
ε. Να έχουν σωματικά, ψυχικά και διανοητικά προσόντα ανταποκρινόμενα στις απαιτήσεις του αστυνομικού έργου.
στ. Να έχουν ανάστημα οι άνδρες τουλάχιστον 1,70 μ. χωρίς υποδήματα και οι γυναίκες τουλάχιστον 1,65 μ. χωρίς υποδήματα.
ζ. Να μην έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα, για τέλεση ή απόπειρα κακουργήματος ή των εγκλημάτων ανυποταξίας, λιποταξίας, προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας της χώρας, προσβολών κατά της πολιτειακής εξουσίας, κατά της ελεύθερης άσκησης των πολιτικών δικαιωμάτων, παραχάραξης, κιβδηλείας, πλαστογραφίας, ψευδορκίας, ψευδούς καταμήνυσης, ψευδούς ανωμο- τί κατάθεσης, απιστίας περί την υπηρεσία, παράβασης καθήκοντος, ανθρωποκτονίας εκτός της προερχόμενης από αμέλεια, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, συκοφαντικής δυσφήμισης, κλοπής, υπεξαίρεσης, εκβίασης, απάτης, απιστίας, επαιτείας, δωροδοκίας, καταπίεσης, ναρκωτικών, ζωοκλοπής, ζωοκτονίας, περί αλλοδαπών, λαθρεμπορίας ή οποιουδήποτε άλλου εγκλήματος από δόλο τελεσθέντος, για το οποίο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών. Το υπό ένταξη προσωπικό, το οποίο έχει παραπεμφθεί σε δίκη ή έχει καταδικαστεί για κάποιο από τα ανωτέρω αδικήματα, δεν εντάσσεται στην Ελληνική Αστυνομία, αν, μέχρι το χρόνο έκδοσης της πράξης ένταξης, δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη αθωωτική απόφαση. Ο όρος καταδίκη περιλαμβάνει και την καταδίκη σε ποινικό σωφρονισμό για τα παραπάνω εγκλήματα.
η. Να μην έχει ασκηθεί σε βάρος τους πειθαρχική δίωξη για παραπτώματα που επισύρουν προσωρινή ή οριστική παύση και να μην τους έχει επιβληθεί τέτοια πειθαρχική ποινή.

Πρόσθετα προσόντα αποτελούν:
α. Η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, ως έφεδρων αξιωματικών ή σε ειδικές δυνάμεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
β. Η κατοχή άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας ή αυτοκινήτου. (άρθρο 1 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013)

Για τη μοριοδότηση των εν λόγω κριτηρίων, δείτε το άρθρο 5 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013.


2. Δικαιολογητικά υποψηφίων.
Οι υποψήφιοι προς ένταξη κατά την κατάθεση της αίτησής τους στο φορέα προέλευσης (δηλαδή στο Δήμο), υποβάλλουν τα δικαιολογητικά Α και Β που αναφέρονται παρακάτω. 

Α. Τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο άρθρο 2 της ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ. 22274 από 9.8.2013 απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Β' 1992), δηλαδή τα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για τη βαθμολόγηση των σχετικών κριτηρίων, όταν αυτά δεν περιλαμβάνονται ήδη στον υπηρεσιακό του φάκελο. Τα βαθμολογούμενα κριτήρια, τα οποία πρέπει να προκύπτουν από δικαιολογητικά που είτε υπάρχουν ήδη στον υπηρεσιακό φάκελο, είτε πρέπει να προσκομίσει ο ενδιαφερόμενος είναι τα ακόλουθα:



Ως προς την απόδειξη ξένης γλώσσας
Η γνώση ξένης γλώσσας αποδεικνύεται με βάση το άρθρο 28 του Π.Δ.50/2001 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα», όπως αυτό ισχύει (ΦΕΚ 39 Α΄) και θα εξειδικεύονται με την Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Ως προς τους τίτλους σπουδών
Εάν ο τίτλος έχει αποκτηθεί στην αλλοδαπή απαιτείται:
Πράξη αναγνώρισης από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α, για την ισοτιμία, αντιστοιχία του τίτλου και αντιστοιχία της βαθμολογικής κλίμακας αυτού με τη βαθμολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων ή πιστοποιητικό αναγνώρισης από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) περί ισοτιμίας και αντιστοιχίας καθώς και αντιστοιχία της βαθμολογικής κλίμακας αυτών με τη βαθμολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων.
Ειδικά για τα πτυχία της Κύπρου: Για τα πτυχία που αποκτήθηκαν πριν από την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (1&5&2004) και αναφέρονται στο Π.Δ. 299/1977 δεν απαιτείται αντιστοιχία.
Για τα ίδια πτυχία καθώς και για όλα τα υπόλοιπα, τα οποία έχουν χρόνο κτήσης μετά την ένταξή της στην Ε.Ε. απαιτείται ισοτιμία και αντιστοιχία. Ισοτιμία πτυχίων Α.Ε.Ι. που κατέχουν πολιτικοί πρόσφυγες και επαναπατριζόμενοι Έλληνες.
Σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του Ν. 1735/1987 «σε περίπτωση που το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. και το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.) δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ισοτιμία πτυχίων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. που κατέχουν πολιτικοί πρόσφυγες και επαναπατριζόμενοι Έλληνες, κατά την έννοια των διατάξεων της περίπτωσης α΄ της παρ. 2 του άρθρου 5, λόγω ανυπαρξίας αντίστοιχης σχολής στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής, καθορίζουν με βεβαίωσή τους τη συνάφεια του γνωστικού αντικειμένου του πτυχίου με πτυχίο Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής.
Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται στους αλλοδαπούς τίτλους αντιστοιχία βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας με τη βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα τίτλων της ημεδαπής ο σχετικός τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος (ν.3328/2005 άρθρο 8). Στην περίπτωση αυτή ο υπάλληλος προκειμένου να μην απορριφθεί στη θέση του εντύπου της αίτησης που αφορά στο βαθμό τίτλου σπουδών συμπληρώνει το ελάχιστο της βαθμολογικής κλίμακας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ημεδαπής, δηλ. «5».
Εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης πράξης αναγνώρισης για την ισοτιμία και την αντιστοιχία του τίτλου, όσοι υπάλληλοι υποβάλλουν αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης οι οποίες χορηγήθηκαν από:
i) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) του άρθρου 55 του Π.Δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία  2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή
ii) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Α.Ε.Ι.Τ.Τ.Ε.)του άρθρου 10 του Π.Δ. 165/2000 «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας με ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών, σύμφωνα με την οδηγία 89/48/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων» ή
iii) το Συμβούλιο Επαγγελματικής Αναγνώρισης Τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Σ.Ε.Α.Τ.Ε.Κ.) του άρθρου 14 του Π.Δ. 231/1998 «Δεύτερο γενικό σύστημα αναγνώρισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το οποίο συμπληρώνει την οδηγία 89/48/ΕΟΚ, σύμφωνα με τις οδηγίες 92/51/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, 94/38/ΕΚ και 95/43/ΕΚ της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων».
Οι ως άνω υπάλληλοι εξαιρούνται μεν από την υποχρέωση προσκόμισης πράξεως αναγνώρισης για την ισοτιμία και την αντιστοιχία του τίτλου, όχι όμως και από την υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α ή το Ι.Τ.Ε ή από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π) για τη βαθμολογική αντιστοιχία του τίτλου.

Ως προς τους μεταπτυχιακούς τίτλους:
Οι υπάλληλοι που είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης προσκομίζουν επικυρωμένη φωτοτυπία του διδακτορικού ή μεταπτυχιακού διπλώματος.
Αν ο τίτλος έχει αποκτηθεί στην αλλοδαπή απαιτείται μόνον πράξη αναγνωρίσεως του τίτλου από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή Πιστοποιητικό Αναγνώρισης από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) περί ισοτιμίας που να έχει εκδοθεί μέχρι την τελευταία ημέρα της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και σε περίπτωση που από την πράξη αναγνώρισης δεν προκύπτει το γνωστικό αντικείμενο, απαιτείται βεβαίωση από το Πανεπιστήμιο που χορήγησε τον τίτλο, η οποία να καθορίζει το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και επίσημημετάφρασή της.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στις περιπτώσεις που η ισοτιμία ή ισοτιμία και αντιστοιχία του πτυχίου αλλοδαπής αναγνωρίζεται μόνον εφόσον ο κάτοχος του πτυχίου είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος δεν αναγνωρίζεται ισοτιμία του μεταπτυχιακού διπλώματος, και επομένως δεν λογίζεται ως μεταπτυχιακός τίτλος. (Παράρτημα Β της ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ. 22274 από 9.8.2013)


Β. Τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο άρθρο 2 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013 (για την Ελληνική Αστυνομία):

α. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, ότι συγκεντρώνουν τα προσόντα και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στις παραπάνω περιπτώσεις δ', ε', ζ' και η' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 και οι άνδρες ότι έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.
β. Βεβαίωση του Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος του τόπου κατοικίας τους ότι έχουν το προβλεπόμενο από τις διατάξεις της παρούσας απαιτούμενο ανάστημα. (οι άνδρες τουλάχιστον 1,70 μ. χωρίς υποδήματα και οι γυναίκες τουλάχιστον 1,65 μ. χωρίς υποδήματα). Σε περίπτωση που ο υποψήφιος αμφισβητεί το ύψος που βεβαιώθηκε, καταθέτει αυθημερόν στο ίδιο Αστυνομικό Τμήμα αίτηση για νέα μέτρηση του αναστήματος, η οποία υποβάλλεται στη Διεύθυνση Αστυνομίας ή Αστυνομική Διεύθυνση, με μέριμνα της οποίας διενεργείται νέα μέτρηση του αναστήματος για την άρση της αμφισβήτησης.
γ. Επικυρωμένο αντίγραφο της τυχόν κατεχόμενης άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου, μοτοσικλέτας ή αυτοκινήτου.
δ. Όσοι έχουν υπηρετήσει μέχρι και την απόλυσή τους ως έφεδροι Αξιωματικοί ή σε Ειδικές Δυνάμεις, Πιστοποιητικό Στρατολογικής Κατάστασης (αναζητείται αυτεπαγγέλτως).

Ειδικότερα θέματα
Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ρυθμίζονται τα θέματα σύστασης, οργάνωσης και λειτουργίας των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, στις οποίες εντάσσονται οι υπάλληλοι του παρόντος άρθρου και τα ζητήματα ανάθεσης σε αυτούς επιπλέον αρμοδιοτήτων που αφορούν ιδίως την αστυνομία τάξης. 

Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ρυθμίζεται το είδος, το αντικείμενο και η διάρκεια της εκπαίδευσης που υφίστανται οι ανωτέρω υπάλληλοι μετά την ένταξή τους στην Ελληνική Αστυνομία, ο τύπος, το χρώμα και η σύνθεση της στολής τους, τα αναγκαία εφόδια και ο τύπος του ειδικού δελτίου ταυτότητας με το οποίο εφοδιάζονται. (παρ.1 του άρθρου 81 του Ν.4172/2013)


Β. Ένταξη σε υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθορίζονται τα προσόντα, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των υπαλλήλων, που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, στους κλάδους ΔΕ Εξωτερικής Φρούρησης και ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. (παρ.1 του άρθρου 81 του Ν.4172/2013)

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ 90894/18.10.2013 (ΦΕΚ 2655/18.10.2013 τεύχος Β’).

1. Προσόντα και προϋποθέσεις:
αα) Να είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος ή απολυτηρίου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, ή άλλος ισότιμος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.
ββ) Δεν πρέπει να έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 45 ετών. Για τον υπολογισμό της ηλικίας τους ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης.
γγ) Οι άνδρες να έχουν ανάστημα (χωρίς υποδήματα) τουλάχιστον 1 μέτρου και 70 εκατοστών και οι γυναίκες (χωρίς υποδήματα) τουλάχιστον 1 μέτρου και 60 εκατοστών. Για την απόδειξη της ως άνω προϋπόθεσης υποβάλλεται από τον υποψήφιο προς ένταξη υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986. (ΚΥΑ 90894/18.10.2013)

Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ρυθμίζεται το είδος, το αντικείμενο και η διάρκεια εκπαίδευσης που υφίστανται οι ανωτέρω υπάλληλοι, μετά την ένταξή τους στους κλάδους ΔΕ Εξωτερικής Φρούρησης και ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης. (παρ.1 του άρθρου 81 του Ν.4172/2013)

Γ. Βήματα

Για την αξιολόγηση και τη διαδικασία ένταξης των δημοτικών αστυνομικών εφαρμόζεται η διαδικασία για τη μετακίνηση των υπαλλήλων που προβλέπεται στο άρθρο 91 του ν. 4172/2013 και στην κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα υπ' αριθ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274 από 9.8.2013 απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Β' 1992). (παρ.1 του άρθρου 3 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013)
Για την αξιολόγηση και την ένταξη των υπαλλήλων, των αναφερομένων στο άρθρο 81 του Ν. 4172/2013, στους κλάδους ΔΕ Εξωτερικής Φρούρησης και ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης θα ακολουθηθεί η διαδικασία για τη μετακίνηση των υπαλλήλων που προβλέπεται στο άρθρο 91 του Ν. 4172/2013. (ΚΥΑ 90894/18.10.2013)

Δηλαδή, για την κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών εφαρμόζονται τα βήματα της διαδικασίας κινητικότητας υπαλλήλων γενικά, που καθορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 91 του ν.4172/2013 και στην Απόφαση Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013.

Κάτω από κάθε βήμα αναφέρονται αρχικά οι γενικές διατάξεις που αφορούν την κινητικότητα των υπαλλήλων, μεταξύ των οποίων και τους δημοτικούς αστυνομικούς και στη συνέχεια αναφέρονται ειδικότερες οδηγίες/εγκύκλιοι/υποδείγματα, που έχουν εκδοθεί για την κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών.


ΒΗΜΑΤΑ

1. Γνωστοποίηση κενών θέσεων και πλεονάζοντος προσωπικού στο Τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/11.

Το αίτημα που υποβάλει ο αρμόδιος Υπουργός ή ο Πρόεδρος Ανεξάρτητης Αρχής για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του οικείου φορέα και των νομικών προσώπων αυτού, σύμφωνα με το εδάφιο πρώτο της παρ.2 του άρθρου 91 του ν.4172/2013 προσδιορίζει ακριβώς τον αριθμό του αναγκαίου προσωπικού κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα (υφιστάμενη ή συναφή) και συνοδεύεται από έκθεση που καθορίζει το περιεχόμενο των προς κάλυψη αναγκών με τεκμηρίωση που στηρίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης δομών και σχέδια στελέχωσης. (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013, άρθρο 2 παρ.2 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Σημειώνεται ότι τα αιτήματα των Νομικών Προσώπων οποιασδήποτε μορφής αποστέλλονται κεντρικά από το εποπτεύον Υπουργείο. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/οικ.22738/19.08.2013)

Τα αιτήματα, οι εκθέσεις του προηγούμενου εδαφίου καθώς και το πλεονάζον προσωπικό ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα διαβιβάζονται στο Τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011.

Το Συμβούλιο εκδίδει εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη σχετική εντολή του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αιτιολογημένη γνώμη σύμφωνα με το εδάφιο δεύτερο της παρ.2 του άρθρου 91 του ν.4172/2013 σχετικά: α) με τον αριθμό και τα απαιτούμενα προσόντα των υπαλλήλων που θα μεταταχθούν/μεταφερθούν ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα και φορέα υποδοχής β) τη σειρά προτεραιότητας των φορέων υποδοχής. Για τον καθορισμό της σειράς προτεραιότητας των φορέων, με την οποία πρέπει να καλυφθούν οι ανάγκες τους, το Τριμελές Συμβούλιο λαμβάνει υπόψη ιδίως τις προτεραιότητες πολιτικής ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα καθώς και τη φύση και το μέγεθος των προς κάλυψη αναγκών κάθε φορέα. (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013, άρθρο 2 παρ.3 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Πρόσκληση υποβολής αιτημάτων

Με την ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/οικ.22738/19.08.2013 Εγκύκλιο, σημειώνεται ότι λαμβάνοντας υπόψη τα τυπικά προσόντα των υπαλλήλων που τέθηκαν ή θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, καλούνται οι φορείς να αποστείλουν σχετικό τεκμηριωμένο ως προς τις υπηρεσιακές ανάγκες αίτημα προς το Τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 παρ.3 του ν.4024/11 συμπληρώνοντας το σχετικό συνημμένο υπόδειγμα.

Σε συνέχεια της παραπάνω εγκυκλίου του ΥπΔΜ&ΗΔ, το Υπουργείο Εσωτερικών, με το υπ’ αριθ. οικ. 35524/06.09.2013 έγγραφό του διευκρινίζει ότι ειδικά για τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τα εν λόγω αιτήματα θα πρέπει να αποσταλούν πρώτα στο Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε αυτό να τα διαβιβάσει συνολικά στο προβλεπόμενο στο άρθρο 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011 Τριμελές Συμβούλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ειδικά στο παρόν χρονικό στάδιο και προκειμένου να υπάρξει έγκαιρη ανταπόκριση, η ύπαρξη έκθεσης αξιολόγησης δεν αποτελεί αναγκαίο προαπαιτούμενο για την αποστολή των συγκεκριμένων αιτημάτων.

Δημοτικοί Αστυνομικοί

1. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης γνωστοποιεί στο Τριμελές Συμβούλιο τα αιτήματα των φορέων για την κάλυψη θέσεων που θα πληρωθούν από Δημοτικούς Αστυνομικούς.
2. Εντός δέκα ημερών το Τριμελές Συμβούλιο γνωμοδοτεί για τον αριθμό και τα απαιτούμενα προσόντα των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν στους φορείς υποδοχής. (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ)


2. Ανακοίνωση Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Μετά τη συγκέντρωση των αιτημάτων και των εκθέσεων των φορέων και τη γνωμοδότηση του Τριμελούς Συμβουλίου του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011, εκδίδεται και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προβλέπεται από το εδάφιο τρίτο της παρ. 2 του άρθρου 91 του ν.4172/2013.

Με την Ανακοίνωση καθορίζονται: α) η σειρά προτεραιότητας των φορέων υποδοχής, β) ο αριθμός των υπαλλήλων που θα διατεθεί σε κάθε φορέα ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα, σύμφωνα με τα οικεία περιγράμματα θέσεων εφόσον υπάρχουν, γ) τα απαιτούμενα προσόντα.

Η Ανακοίνωση μπορεί να απευθύνεται στο σύνολο ή σε μέρος των φορέων της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παραγράφου Ζ του ν.4093/2012, όπως έχει αντικατασταθεί από την παράγραφο 1 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013. (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013, άρθρο 2 παρ.4 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Δημοτικοί Αστυνομικοί
Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εκδίδει σχετική ανακοίνωση, βάση της γνωμοδότησης του Τριμελούς Συμβουλίου, με την οποία καθορίζονται η σειρά προτεραιότητας των φορέων υποδοχής και ο αριθμός που θα διατεθεί σε κάθε φορέα (ΦΕΚ). (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ)


3. Ενέργειες των προς μετάταξη /μεταφορά υπαλλήλων

Με την ίδια Ανακοίνωση ορίζεται αποκλειστική δεκαπενθήμερη προθεσμία με την οποία καλούνται οι υπάλληλοι που ενδιαφέρονται, να υποβάλουν Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση στην υπηρεσία προσωπικού του φορέα προέλευσης. Μαζί με την Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει, κάθε δικαιολογητικό απαραίτητο για τη βαθμολόγηση των σχετικών κριτηρίων, ιδίως όταν αυτό δεν περιλαμβάνεται ήδη στον υπηρεσιακό του φάκελο. Με την Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση οι ενδιαφερόμενοι δηλώνουν τους φορείς στους οποίους επιθυμούν να μεταταχθούν ή να μεταφερθούν με τη σειρά προτίμησης τους, καθώς και αν συναινούν η μετάταξη ή η μεταφορά τους να γίνει σε θέσεις κατώτερης κατηγορίας από την κατηγορία της θέσης στην οποία υπηρετούσαν στο φορέα προέλευσης. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος δεν δηλώσει καμία προτίμηση στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση θεωρείται ότι έχει δηλώσει το σύνολο των θέσεων, με τη σειρά αναγραφής αυτών στην Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Υπάλληλοι που δεν καταλαμβάνουν θέση προτίμησής τους, επειδή σε αυτή διατίθενται υπάλληλοι που διαθέτουν μεγαλύτερο αριθμό μορίων, διατίθενται σε κενές θέσεις με τη σειρά προτεραιότητας που ορίζεται στην ως άνω Ανακοίνωση, ανάλογα με τα μόρια που συγκεντρώνουν.

Οι προτιμήσεις των υπαλλήλων καταχωρίζονται σε ιδιαίτερες στήλες του πίνακα με ευθύνη των υπηρεσιών προσωπικού των φορέων προέλευσης. (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013, άρθρο 2 παρ.5 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Δημοτικοί Αστυνομικοί

Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα καλούνται μέσα σε 15 μέρες να υποβάλουν αίτηση προτίμησης, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ).



4. Ενέργειες των φορέων προέλευσης


Οι φορείς προέλευσης προς τους οποίους απευθύνεται η Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης συντάσσουν με ευθύνη των υπηρεσιών προσωπικού τους, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία λήξης προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, πίνακες συνδρομής κριτηρίων όλων των μόνιμων και των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων τους, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα που καθορίζονται με την Ανακοίνωση.

Οι πίνακες συντάσσονται σε ψηφιακή μορφή, σύμφωνα με ενιαίο λογισμικό που παρέχει για το σκοπό αυτό το ΑΣΕΠ, κατά κατηγορία και κλάδο ή και ειδικότητα και βεβαιώνουν για κάθε υπάλληλο τη συνδρομή των κριτηρίων του Πίνακα Ι, II και III του Παραρτήματος Α'.

Οι προτιμήσεις των υπαλλήλων καταχωρίζονται σε ιδιαίτερες στήλες του πίνακα με ευθύνη των υπηρεσιών προσωπικού των φορέων προέλευσης. (άρθρο 2 παρ.5 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Οι αιτήσεις των υπαλλήλων, οι πίνακες συνδρομής κριτηρίων μαζί με τα πιστοποιητικά υπηρεσιακής κατάστασης που εκδίδουν οι υπηρεσίες προσωπικού των φορέων προέλευσης από τα οποία προκύπτει η αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων και τα οποία συντάσσονται μετά τον έλεγχο της νομιμότητας πρόσληψης και των πιστοποιητικών και στοιχείων που συγκροτούν τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων, διαβιβάζονται εντός της ίδιας ως άνω δεκαήμερης προθεσμίας και σε ψηφιακή μορφή, από τις ίδιες υπηρεσίες προσωπικού των φορέων προέλευσης στο Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του φορέα ή των φορέων υποδοχής για τους οποίους έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι προς μετάταξη ή μεταφορά υπάλληλοι. (άρθρο 2 παρ.6 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Υπάλληλοι, των οποίων η διαδικασία πρόσληψης και τα ως άνω πιστοποιητικά και στοιχεία του υπηρεσιακού τους φακέλου ελέγχονται ως μη νόμιμα, στερούνται του δικαιώματος μετάταξης ή μεταφοράς. (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013)

Ειδικότερα, οι φορείς προέλευσης και συγκεκριμένα οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού αυτών, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη λήξη προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις ακόλουθες ενέργειες:
α. έλεγχος νομιμότητας πρόσληψης και προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου που υποβάλει αίτηση μετάταξης/μεταφοράς
β. σύνταξη των πινάκων συνδρομής κριτηρίων για όλους τους αιτούντες υπαλλήλου
γ. έκδοση πιστοποιητικού υπηρεσιακής κατάστασης για τον ενδιαφερόμενο υπάλληλο
δ. αποστολή των αιτήσεων, των πινάκων συνδρομής κριτηρίων και των σχετικών πιστοποιητικών στο Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του φορέα υποδοχής στον οποίο και απευθύνεται η αίτηση καθώς και στο ΑΣΕΠ. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/οικ.22738/19.08.2013)

Δημοτικοί Αστυνομικοί

Εντός 10 ημερών από τη λήξη αυτής της προθεσμίας, οι φορείς υποδοχείς (μάλλον εκ παραδρομής το Δελτίο Τύπου αναφέρει φορείς υποδοχείς, γιατί σύμφωνα με τα ανωτέρω είναι αρμόδιοι οι φορείς προέλευσης) θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξη των πινάκων συνδρομής κριτηρίων. Στη συνέχεια, αποστέλλουν τις αιτήσεις στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ, το οποίο προβαίνει στη μοριοδότηση των υπαλλήλων. (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ)


5. Μοριοδότηση των προσόντων των υπαλλήλων

Το Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του φορέα υποδοχής υποστηρίζεται λειτουργικά, διοικητικά και μηχανογραφικά από το ΑΣΕΠ, το οποίο αναλαμβάνει βάσει των πινάκων συνδρομής κριτηρίων, τη μοριοδότηση των προσόντων των υπαλλήλων σύμφωνα με τα κριτήρια ανά κατηγορία προσωπικού που παρατίθενται στους Πίνακες Ι, ΙΙ, ΙΙΙ του Παραρτήματος Α' της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013.

Ακολούθως, το ΑΣΕΠ καταρτίζει κατά φθίνουσα σειρά πίνακα βαθμολογικής κατάταξης υπαλλήλων, ανά φορέα υποδοχής, κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα προσωπικού και τον διαβιβάζει στο αρμόδιο Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του φορέα υποδοχής. (άρθρο 2 παρ.6 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Τα επιμέρους κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή του προσωπικού που μετατάσσεται ή μεταφέρεται σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 4, της υποπαραγράφου Ζ.1, της παραγράφου Ζ, του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013 και ο αριθμός μορίων που αντιστοιχούν σε αυτά ανά κατηγορία υπαλλήλων παρατίθενται στους Πίνακες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του Παραρτήματος Α'.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας υπαλλήλων λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή τους κατάσταση, η οποία μοριοδοτείται σύμφωνα με τον Πίνακα IV του Παραρτήματος της παρούσας υπουργικής απόφασης. (άρθρο 2 παρ.10, 11 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Οι τρίτεκνοι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας δυνάμει των άρθρων 80, 81, 82, 90 και 93 του Ν. 4172/2013,  μετατάσσονται ή μεταφέρονται κατά προτεραιότητα εφόσον το συνολικό οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα τους ετησίως, ανέρχεται σε 45.000 ευρώ, όπως προκύπτει από το εκκαθαριστικό σημείωμα της εφορίας για το τρέχον (ή ελλείψει αυτού, για το προηγούμενο) οικονομικό έτος. Η διαδικασία για την κατά προτεραιότητα μετάταξη ή μεταφορά των τρίτεκνων υπαλλήλων είναι η οριζόμενη στο άρθρο 2 της υπ' αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/ οικ.22274/9.8.2013 (ΦΕΚ 1992/Β') υπουργικής απόφασης. Οι αιτούντες τη μετάταξη ή μεταφορά τους τρίτεκνοι υπάλληλοι εγγράφονται κατά σειρά προτεραιότητας σε διακριτό πίνακα κατά φθίνουσα σειρά με βάση τη συνολική μοριοδότησή τους, σύμφωνα με τα κριτήρια της υπ' αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/9.8.2013 (ΦΕΚ 1992/ Β') υπουργικής απόφασης. Για περισσότερα σχετικά με την κατά προτεραιότητα μετάταξη των τρίτεκνων δείτε την Απόφαση Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/οικ. 24199/04.09.2013 (ΦΕΚ 2208/06.09.2013 τεύχος Β’).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μοριοδότηση των προσόντων των υπαλλήλων δείτε το Κεφάλαιο Α της ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/οικ.22738/19.08.2013 και το Δελτίο Τύπου ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. 09.10.2013, με το οποίο διευκρινίστηκαν τα σχετικά με τη μοριοδότηση του κριτηρίου αξιολόγησης.

Δημοτικοί Αστυνομικοί

Οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα βαθμολογικής κατάταξης, που καταρτίζεται από το ΑΣΕΠ, καλούνται με μέριμνα της Δ/νσης Αστυνομικού Προσωπικού/ΑΕΑ να προσέλθουν μέσα σε ορισμένες προθεσμίες, προκειμένου να εξετασθούν στα σωματικά, ψυχικά και διανοητικά τους προσόντα από τις αντίστοιχες Επιτροπές του άρθρου 5 του π.δ/τος 4/1995 (Α' 1). Για περισσότερα σχετικά δείτε το άρθρο 3 παρ.2 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013

Πίνακας βαθμολογούμενων πρόσθετων κριτηρίων για ένταξη στην Ελλ.Αστυνομία: βλ. άρθρο 5 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013.


6. Ενέργειες φορέων υποδοχής

Τα αρμόδια Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια των φορέων υποδοχής, τα οποία συνεδριάζουν εκ παραλλήλου γνωμοδοτούν εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την περιέλευση σε αυτά των πινάκων βαθμολογικής κατάταξης του ΑΣΕΠ για τη σειρά προτεραιότητας με την οποία οι ως άνω υπάλληλοι των πινάκων μπορεί να μεταταχθούν ή μεταφερθούν και εκδίδουν τους Τελικούς Πίνακες Διάθεσης.

Για τη γνωμοδότηση τους, τα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια λαμβάνουν υπόψη την κατάταξη των υπαλλήλων που μπορεί να μεταταχθούν /μεταφερθούν με βάση τα γενικά κριτήρια επιλογής του Παραρτήματος Α' της παρούσης και τα τυχόν πρόσθετα ειδικά κριτήρια που έχουν καθοριστεί με σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. (άρθρο 2 παρ.7 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Εντός της προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου και στην περίπτωση που ο υπάλληλος διατίθεται σε φορείς υποδοχής διαφορετικών Υπουργείων ή Ανεξάρτητων Αρχών, τα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια των φορέων υποδοχής, διαβιβάζουν τους πίνακες βαθμολογικής κατάταξης στο ΑΣΕΠ, το οποίο καταρτίζει για όλους τους φορείς υποδοχής Ενιαίο Πίνακα Διάθεσης ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα προσωπικού. Για την κατάρτιση του Ενιαίου Πίνακα Διάθεσης, το ΑΣΕΠ λαμβάνει υπόψη τη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων, τη σειρά προτίμησης σε φορείς υποδοχής, καθώς και τη σειρά προτεραιότητας των φορέων υποδοχής όπως έχει καθοριστεί με την Ανακοίνωση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Στη συνέχεια, ο Ενιαίος Πίνακας Διάθεσης διαβιβάζεται από το ΑΣΕΠ στο Τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011 το οποίο και εκδίδει τον τελικό πίνακα στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του, σύμφωνα με το δέκατο τέταρτο εδάφιο της παρ.2 του άρθρου 91 του ν.4172/2013. (άρθρο 2 παρ.8 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)

Δημοτικοί Αστυνομικοί

Εντός 15 ημερών από τη λήψη των πινάκων βαθμολογικής κατάταξης του ΑΣΕΠ, συνεδριάζουν τα αρμόδια Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια των φορέων υποδοχής. Με βάση τα γενικά και ειδικά κριτήρια που έχουν καθοριστεί από τις ΚΥΑ, γνωμοδοτούν και διαβιβάζουν τους πίνακες βαθμολογικής κατάταξης στο ΑΣΕΠ, το οποίο καταρτίζει ενιαίο πίνακα διάθεσης. (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ).

Το Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο αφού λάβει υπόψη τον πίνακα βαθμολογικής κατάταξης των προς ένταξη υπαλλήλων που καταρτίζεται από το ΑΣΕΠ με βάση τα κριτήρια της υπ' αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/ οικ.22274/9.8.2013 καθώς και τα ειδικά πρόσθετα κριτήρια της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013, τα αποτελέσματα των ψυχοτεχνικών δοκιμασιών και υγειονομικών εξετάσεων, γνωμοδοτεί για τη σειρά προτεραιότητας των προς ένταξη υπαλλήλων και εκδίδει τον Τελικό Πίνακα Διάθεσης. Σε περίπτωση που δεν καλύπτονται οι καθορισθείσες ανά Υπηρεσία θέσεις, λόγω έλλειψης των προσόντων του άρθρου 1, οι θέσεις καλύπτονται με ισάριθμους υπαλλήλους άλλων υπηρεσιών. (άρθρο 3 παρ.3 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013)


7. Απόφαση μετάταξης/μεταφοράς

Οι ανωτέρω Πίνακες Διάθεσης (Τελικοί Πίνακες Διάθεσης και Ενιαίος Πίνακας διάθεσης) διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού των φορέων προέλευσης και των φορέων υποδοχής. Η επιλεγείσα σειρά προτεραιότητας είναι δεσμευτική για τον υπάλληλο.

Ακολούθως, εκδίδεται απόφαση μετάταξης/μεταφοράς από τον οικείο φορέα υποδοχής που δημοσιεύεται την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Με την απόφαση καθορίζεται επίσης η ημερομηνία εμφάνισης των υπαλλήλων στους φορείς υποδοχής. Ως προς τις συνέπειες της υπαίτιας μη εμφάνισης του υπαλλήλου στο φορέα υποδοχής κατά την ορισθείσα ημερομηνία εφαρμόζονται οι διατάξεις της περ. 5 της υποπαρ. Ζ.1 της παρ. Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012. Αν ο υπάλληλος δεν εμφανισθεί με υπαιτιότητα του στο φορέα υποδοχής κατά την ημερομηνία που ορίσθηκε, η σχετική πράξη μετάταξης ή μεταφοράς ανακαλείται και μετατάσσεται ή μεταφέρεται στη θέση ο αμέσως επόμενος κατά σειρά προτεραιότητας υπάλληλος.  (άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.1. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013,άρθρο 2 παρ.9 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/09.08.2013)


Δημοτικοί Αστυνομικοί

Εκδίδεται υπουργική απόφαση μετάταξης – μεταφοράς του φορέα υποδοχής (ΦΕΚ). (από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ)

Για περισσότερα σχετικά με την ένταξη στην Ελληνική Αστυνομία, δείτε το άρθρο 4 της ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013.


Δ. Σχετικές διατάξεις:
  • Άρθρο 81 του Ν.4172/2013 (Κατάργηση θέσεων κλάδου Δημοτικής Αστυνομίας)
  • ΚΥΑ 6000/2/234-γ'/15.10.2013 (ΦΕΚ 2631/17.10.2013 τεύχος Β’) «Προσόντα, προϋποθέσεις και διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης δημοτικών αστυνομικών στην Ελληνική Αστυνομία».
  • ΚΥΑ 90894/18.10.2013 (ΦΕΚ 2655/18.10.2013 τεύχος Β’) «Καθορισμός προσόντων, προϋποθέσεων και διαδικασίας αξιολόγησης και ένταξης των υπαλλήλων, των αναφερομένων στο άρθρο 81 του Ν. 4172/2013, στους κλάδους ΔΕ Εξωτερικής Φρούρησης και ΔΕ Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης».
  • ΥΑ ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/2/οικ.21634 (ΦΕΚ 1914/7-8-2013 τεύχος Β') «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα, των κριτηρίων επιλογής και κατάταξής τους, τον τρόπο μοριοδότησής τους και ρύθμιση ζητημάτων λειτουργίας του Τριμελούς Συμβουλίου του άρθρου 5 παρ. 3 του ν.4024/2011 και των Τριμελών Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων».
  • Αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ. 22274 (ΦΕΚ 1992/14-8-2013 τεύχος Β') «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής των προς μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων, των κριτηρίων επιλογής και κατάταξής τους καθώς και του τρόπου μοριοδότησής τους».
  •  ΥA ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/33/οικ.27653 (ΦΕΚ 2560/11-10-2013 τεύχος Β') Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/2/οικ. 21634/2.8.2013 (ΦΕΚ 1914/Β/7.8.2013) Απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με θέμα «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα, των κριτηρίων επιλογής και κατάταξής τους, τον τρόπο μοριοδότησής τους και ρύθμιση ζητημάτων λειτουργίας του Τριμελούς Συμβουλίου του άρθρου 5 παρ. 3 του ν.4024/2011 και των Τριμελών Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων».
  • ΥΑ ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/οικ. 24199 (ΦΕΚ 2208/6.9.2013/τεύχος Β΄) Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων σχετικών με τα κριτήρια και τη διαδικασία για την κατά προτεραιότητα μετάταξη ή μεταφορά των τρίτεκνων υπαλλήλων (άρθρο 91 του Ν. 4172/2013, ΦΕΚ 167/Α΄).
  • Εγκύκλιος ΥΠ.Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/οικ.22738/19.08.2013 «Πρόγραμμα Κινητικότητας ν.4172/2013».
  • Από 15.10.2013 Δελτίο Τύπου του Υπ.Δ.Μ&Η.Δ περί της ΚΥΑ πρόσθετων προσόντων Δημοτικών Αστυνομικών & τα βήματα που έπονται, μέχρι την επανατοποθέτηση των Δημοτικών Αστυνομικών.

Πηγή: Dimosnet
Επιμέλεια: Γ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου