Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Ελεγχόμενη στάθμευση με ασύρματους αισθητήρες από τον Απρίλιο στο Δήμο Αθηναίων στην οδό Σκουφά

Ασύρματους αισθητήρες θαμμένους σε βάθος περίπου μισό μέτρο, που «καταλαβαίνουν» αν έχει παρκάρει πάνω τους ένα αυτοκίνητο, τοποθετεί ο Δήμος Αθηναίων, για να παρακολουθεί καλύτερα τόσο τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης που προορίζονται για επισκέπτες, όσο και τα γύρω σημεία όπου απαγορεύεται εντελώς το πάρκινγκ. Οι αισθητήρες θα κάνουν «πρεμιέρα» τον Απρίλιο στη Σκουφά στο Κολωνάκι, όπου θα δοκιμαστεί επίσης ένας νέος τρόπος πληρωμών, μέσω κινητού τηλεφώνου.

Το σχέδιο προβλέπει μέχρι τα τέλη του 2015 να καλυφθούν ουσιαστικά όλες οι περιοχές όπου εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση. Ανήκει στη ΔΑΕΜ Α.Ε., τη δημοτική αναπτυξιακή εταιρεία πληροφορικής που έχει την ευθύνη διαχείρισής της. Εχοντας πάρει ήδη το «πράσινο φως» από τη σημερινή δημοτική αρχή, η εταιρεία περιμένει την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. «Η ιδέα είναι, μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα, τα δεδομένα να φτάνουν στα τερματικά που έχουν μαζί τους οι δημοτικοί υπάλληλοι, ώστε να ξέρουν ανά πάσα στιγμή πού υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα τα οποία πρέπει να ελέγξουν επιτόπου», λέει στην «Κ» ο Γιάννης Ράμφος, διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΕΜ.

Ενημέρωση στο κινητό

Παράλληλα, προσθέτει, θα τοποθετηθούν σε κεντρικά σημεία ηλεκτρονικές πινακίδες, στις οποίες θα προβάλλεται σε «πραγματικό» χρόνο ποιες θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης δεν είναι κατειλημμένες στους γύρω δρόμους. Κάτι που όσοι οδηγοί έχουν smartphone θα μπορούν να μάθουν και από το κινητό τους, αφού οι πληροφορίες θα «ανεβαίνουν» επίσης σε μία εφαρμογή για «έξυπνα» τηλέφωνα.

Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση αισθητήρων σε όλες τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης για επισκέπτες (περίπου 3.500) και σε 1.500 ακόμη σημεία όπου απαγορεύεται το πάρκινγκ. «Με δεδομένη την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και το ότι είναι λιγότεροι οι υπάλληλοι που έχουν αναλάβει πλέον το έργο της, η μόνη λύση είναι με τη βοήθεια της τεχνολογίας οι έλεγχοι να γίνουν όσο το δυνατόν πιο “στοχευμένοι”», σημειώνει η Κυριακή Μπιλιάνη, δημοτική σύμβουλος και πρόεδρος της ΔΑΕΜ.

Η ιδέα είναι οι αισθητήρες να συνδυασθούν με μία νέα μέθοδο καταβολής του τέλους στάθμευσης, πάλι με κουπόνια προπληρωμένου χρόνου, που όμως θα ενεργοποιούνται όταν ο οδηγός ενημερώσει μέσω κινητού την πλατφόρμα – στέλνοντας SMS σε έναν τετραψήφιο αριθμό ή αξιοποιώντας την αντίστοιχη εφαρμογή, αν έχει smartphone.

«Θα δώσουμε οικονομικά κίνητρα στους οδηγούς για να τους στρέψουμε σε αυτόν τον τρόπο καταβολής, ώστε να επιβεβαιώνουν οι ίδιοι την πληρωμή και να μη χρειάζεται έλεγχος από τους υπάλληλους του Δήμου», προσθέτει ο κ. Ράμφος. Για όσους δεν διαθέτουν κινητό, η ΔΑΕΜ σκέφτεται τη λύση των παρκόμετρων, τουλάχιστον όπου αυτά είναι σίγουρο πως δεν θα καταστραφούν – π.χ. γύρω από νοσοκομεία.

Επίσης, εξετάζει το ενδεχόμενο να εξακολουθήσουν να ισχύουν οι σημερινές κάρτες, τις οποίες ξύνει ο κάτοχος του Ι.Χ. και αφήνει στο παρμπρίζ. Σε αυτή την περίπτωση, η πλατφόρμα θα στέλνει σήμα στους ανθρώπους του Δήμου, οι οποίοι θα πηγαίνουν στη θέση στάθμευσης για να επιβεβαιώσουν χειροκίνητα ότι έχει πληρωθεί το τέλος. «Αν και σαφώς λιγότεροι, το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται να αποκλειστούν οι οδηγοί που δεν έχουν τηλέφωνο», προσθέτει το στέλεχος της ΔΑΕΜ.

Οπως είναι φυσικό, η διαδικασία θα είναι πολύ πιο απλή όταν ένα Ι.Χ. έχει ακινητοποιηθεί σε θέση που δεν επιτρέπεται το παρκάρισμα. Κι αυτό διότι τότε το σήμα από τους αντίστοιχους αισθητήρες θα μεταδίδεται απευθείας στα τερματικά των υπαλλήλων, για να πάνε στο σημείο και να κόψουν κλήση.

Πιλοτική δομή στη Σκουφά

Στο πλαίσιο της πιλοτικής δοκιμής στη Σκουφά, σχεδιάζεται να εγκατασταθούν αισθητήρες σε 150 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, όπως και στα σημεία του δρόμου που απαγορεύεται το παρκάρισμα – για παράδειγμα, εκεί όπου καταλήγουν οι ράμπες των πεζοδρομίων. Στο σημείο θα υπάρχουν διαρκώς άνθρωποι από την ΑΔΑΕΜ, για οδηγίες και συμβουλές. Στόχος είναι να δοκιμασθεί στην πράξη ο νέος τρόπος καταβολής του τέλους, όπως και να διαπιστωθεί πόσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. δεν διαθέτουν κινητό και ποιο σενάριο είναι το καλύτερο για την περίπτωσή τους. Επίσης, θα δοκιμασθούν αισθητήρες τουλάχιστον 4 εταιρειών, κυρίως για την αυτονομία των μπαταριών και την αντοχή τους.

«Η ίδια τεχνολογία έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού, όπου μάλιστα συνδυάζεται με αρκετές ακόμη πρόσθετες υπηρεσίες για τους οδηγούς», σημειώνει ο κ. Ράμφος. Εξάλλου, προσθέτει, ακόμη κι αν δεν υπήρχε η δυνατότητα του ΕΣΠΑ και ο Δήμος αναγκαζόταν να χρηματοδοτήσει την υποδομή με δικά του κεφάλαια, η απόσβεση θα γινόταν μέσα σε δύο μήνες από τα έσοδα της στάθμευσης.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Διαβάστε αντίστοιχο άρθρο στον real.gr
Σχόλιο: Τον χαβά τους στο Δήμο Αθηναίων, όχι μόνο συνεχίζουν την παράνομη βεβαίωση παραβάσεων από πρώην συναδέλφους με πολιτικά (και κανα-δυο προσθήκες από άλλες υπηρεσίες), αλλά προχωρούν και σε επενδύσεις. Για να τις καρπωθεί ποιος, άραγε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου