Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Ενημέρωση Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Κατάταξη των μεταφερόμενων συναδέλφων, παραμονή στο προγενέστερο ασφαλιστικό καθεστώς, τι ισχύει για την προσωρινή τοποθέτηση

Μετά από συνεχή ερωτήματα που λαμβάνουμε, παραθέτουμε τις διατάξεις σε σχέση με την κατάταξη των μεταφερόμενων υπαλλήλων, αλλά και δυο λόγια για τις προσωρινές τοποθετήσεις.


Η μετάταξη στους νέους φορείς γίνεται με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχε ο υπάλληλος πριν τη μετάταξή του. Όποιος όμως μετατάσσεται σε κατώτερη κατηγορία κατατάσσεται στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο της νέας κατηγορίας με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας του, χωρίς να διατηρεί τυχόν διαφορά αποδοχών. Αυτό σημαίνει ότι υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας που είναι επιτυχόντες στην κατηγορία ΔΕ στους νέους φορείς, κατατάσσονται ως νέα πρόσληψη σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του ν.4024/2011. Έτσι θα ανέλθουν βαθμολογικά και θα αντισταθμίσουν κάπως τις αποδοχές που έχασαν λόγω κατηγορίας. Η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία δεν περιγράφεται, αλλά κατά την άποψή μας επίσης πρόκειται για νέα κατάταξη.

Απ' όσο γνωρίζουμε, οι σχετικές διατάξεις δεν εφαρμόστηκαν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά εκεί απ' ότι φαίνεται δεν ξέρουν πού πάνε τα τέσσερα. Όσοι συνάδελφοι υποβιβάστηκαν και δεν τους έγινε νέα κατάταξη, θα πρέπει να ζητήσουν εξηγήσεις και στην ανάγκη να υποβάλλουν έγγραφο ερώτημα. Αν και πάλι δεν βγάλουν άκρη είναι μονόδρομος ο δικηγόρος, και η δίωξη για παράβαση καθήκοντος κατά των υπηρεσιακών παραγόντων. Σε συνδικαλιστικό επίπεδο ας πιέσουν τα σωματεία τους.

Σε σχέση με την επιλογή ασφαλιστικού φορέα, σας είχαμε ενημερώσει σχετικά εδώ. Όσοι τελικά προτιμούν να παραμείνουν στο προηγούμενο ασφαλιστικό καθεστώς, θα πρέπει εντός τριμήνου από την έκδοση του ΦΕΚ μετάταξης να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση που αναγράφει ότι «Επιθυμώ να διατηρήσω το ασφαλιστικό -συνταξιοδοτικό καθεστώς κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης της θέσης από την οποία προέρχομαι, κατά την παρ. 17 του άρθ. 4 του ν. 3513/2006 και την παρ. 11 του άρθ. 2 του ν. 4002/2011». Βέβαια το καλύτερο είναι να γίνει ευθύς αμέσως με την ανάληψη υπηρεσίας, και σίγουρα πριν την πρώτη μισθοδοσία, για να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα (παρακράτηση πρόσθετων κρατήσεων, εγγραφές σε ταμεία, διαγραφές, αναδρομική επιστροφή τους). Στο Υπ. Δικαιοσύνης, αντίθετα με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, δεν ζητήθηκε από τους συναδέλφους να επιλέξουν φορέα ασφάλισης. Στην ΕΛ.ΑΣ. τους έχει διαφύγει αυτό το θέμα προς το παρόν, αλλά χωρίς την έκδοση του Π.Δ. που θα ξεκαθαρίσει αν υπαχθείς ή όχι σε άλλο ασφαλιστικό καθεστώς, ίσως ήταν αναμενόμενο. Η βιασύνη με τις προσωρινές τοποθετήσεις θα γεννά το ένα πρόβλημα μετά το άλλο, ίσως στην ΕΛ.ΑΣ. θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις αποφάσεις τους για να μην εκτεθούν περισσότερο, όσο δεν υπάρχει Π.Δ. δεν υπάρχει ούτε μισθός ούτε ασφάλιση, ούτε τίποτα.

Σε σχέση με την προσωρινή τοποθέτηση, ρητά ορίζεται ότι υπάλληλος που δεν αποδέχεται την προσωρινή τοποθέτηση, απολύεται. Το ΥΔιΜΗΔ έχει διαφορετική άποψη και δίνει άτυπες οδηγίες στο φόρουμ κινητικότητας ότι δεν θα έχει καμία συνέπεια όποιος δεν παρουσιαστεί, αλλά κανένα στέλεχος του ΥΔιΜΗΔ δεν υπογράφει επίσημο έγγραφο: «Για το ζήτημα της επίπτωσης όσον αφορά περιπτώσεις υπαλλήλων - πρώην δημοτικών αστυνομικών που δεν θα παρουσιαστούν να αναλάβουν υπηρεσία βάσει των ΦΕΚ προσωρινής τοποθέτησης, σας ενημερώνουμε ότι δεν θα υπάρξει καμία αρνητική συνέπεια. Οι υπάλληλοι αυτοί θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται διαθέσιμοι υπάλληλοι μέχρι την έκδοση των οριστικών πινάκων από το ΑΣΕΠ». Υπάρχουν βέβαια πρακτικά προβλήματα εφαρμογής της διάταξης περί απόλυσης, και θεωρούμε πράγματι απίθανο να απολυθεί κάποιος βάσει των προσωρινών τοποθετήσεων, αλλά σε κάθε περίπτωση καλυμμένοι νομικά είστε μόνο εφόσον παρουσιαστείτε και υπογράψετε ανάληψη υπηρεσίας. Η δική μας περίπτωση έχει ακόμη μία ιδιαιτερότητα, ότι οι αποφάσεις προσωρινής τοποθέτησης εκδόθηκαν παρανόμως, χωρίς να έχει τηρηθεί η εκ του νόμου προβλεπόμενη διαδικασία: Στην περίπτωση 5 της υποπαραγράφου Ζ.2 προβλέπεται η έκδοση υπουργικής απόφασης που καθορίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της υποπαραγράφου Ζ.2, μεταξύ των οποίων και τη διαδικασία προσωρινής τοποθέτησης, αλλά η απόφαση αυτή ουδέποτε εφαρμόστηκε... (και θεωρητικά, οποιοσδήποτε προσφύγει, μπορεί να μπλοκάρει την όλη διαδικασία!!!).

Επίσης στη διάρκεια της προσωρινής τοποθέτησης καταβάλλονται στον υπάλληλο πλήρεις αποδοχές μείον την προσωπική διαφορά. Βέβαια το ΥΔιΜΗΔ σε άλλη μια κρίση παραλογισμού αναφέρει στο φόρουμ της κινητικότητας ότι «Για όσους αναλάβουν υπηρεσία, κατά τη διάρκεια της προσωρινής τοποθέτησης, θα παίρνουν το 100% των αποδοχών της θέσης στην οποία υπηρετούσαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ΧΩΡΙΣ καμία νέα βαθμολογική και μισθολογική αλλαγή. Και αυτό διότι μιλάμε για ένα προσωρινό μέτρο.Σύντομα θα εκδοθούν οι οριστικοί πίνακες και τότε θα γίνουν οι απαραίτητες κατατάξεις». Τι μας λέει το ΥΔΙΜΗΔ ανυπόγραφα; Ότι καταρχήν δεν θα εφαρμοστεί η ρητή διάταξη για την περικοπή της προσωπικής διαφοράς, αλλά και ότι όσοι τοποθετούνται προσωρινά, δεν θα λαμβάνουν τις αποδοχές της τρέχουσας θέσης, αλλά της προηγούμενης!!! Δηλαδή υπάλληλος ΔΕ που πέρασε προσωρινά ως ΠΕ, κατά το ΥΔΙΜΗΔ θα αμείβεται ως ΔΕ, και το αντίστροφο, χωρίς μάλιστα να απολαμβάνει τυχόν επιδόματα της νέας θέσης, όπως επικίνδυνο και ανθυγιεινό! Αναρωτιόμαστε τι θα ισχύσει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης όπου έχουμε μία μείξη προσωρινών και οριστικών τοποθετήσεων, και υπεύθυνες δηλώσεις επιλογής φορέα που μπερδεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, στο ΥΔιΜΗΔ επικρατεί το απόλυτο μπάχαλο, με τον Υπουργό να περιφέρεται στα κανάλια και να μιλά για εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης, όταν δεν μπορεί να βάλει στοιχειώδη τάξη στους υπαλλήλους και τη λειτουργία του Υπουργείου του.

Ας δούμε τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, παράγραφος Ζ, του ν. 4093/2012:

ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ .1.- ΜΕΤΑΤΑΞΗ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ζ.1. Επιτρέπεται: α) η μετάταξη μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και η μεταφορά υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού και των λοιπών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και β) η μεταφορά υπαλλήλων που διατηρούν τη δημοσιοϋπαλληλική τους ιδιότητα των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού και των λοιπών Ν.Π.Δ.Δ. όταν επιβάλλεται από το συμφέρον της υπηρεσίας υποδοχής, ιδίως για την κάλυψη άμεσων υπηρεσιακών αναγκών και την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Η μετάταξη ή μεταφορά του υπαλλήλου πρέπει να ανταποκρίνεται στην εργασιακή φυσιογνωμία του, όπως δεξιότητες ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες, λαμβανομένων υπόψη των περιγραμμάτων θέσεων, εφόσον υπάρχουν, και των τυχόν αιτήσεων προτίμησης........

Η μετάταξη ή μεταφορά των υπαλλήλων της προηγούμενης παραγράφου είναι υποχρεωτική και γίνεται χωρίς αίτησή τους σε υφιστάμενες κενές θέσεις ή σε θέσεις που συστήνονται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς στον κλάδο ή στην ειδικότητα στους οποίους μετατάσσεται ή μεταφέρεται ο υπάλληλος. Οι μετατασσόμενοι ή μεταφερόμενοι πρέπει να κατέχουν τα τυπικά προσόντα του κλάδου ή της ειδικότητας των θέσεων στις οποίες μετατάσσονται ή μεταφέρονται. Η μετάταξη ή μεταφορά μπορεί να διενεργείται και σε κενή ή συνιστώμενη θέση συναφούς ή παρεμφερούς κλάδου ή ειδικότητας, της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, εφόσον ο υπάλληλος κατέχει τα τυπικά προσόντα του κλάδου ή της ειδικότητας στον οποίο μετατάσσεται ή μεταφέρεται. Εφόσον ο υπάλληλος συναινεί, η μετάταξη ή μεταφορά του μπορεί να γίνεται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας. Η μετάταξη εκπαιδευτικού μπορεί να διενεργείται και σε κενή ή συνιστώμενη θέση μη συναφούς κλάδου ιδίας κατηγορίας.

Σε περίπτωση μετάταξης ή μεταφοράς υπαλλήλων σε συνιστώμενες θέσεις και για όσο χρόνο υφίστανται αυτές δεν πληρούται ίσος αριθμός θέσεων μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού των οικείων φορέων υποδοχής.

2.Με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς μπορεί να καταργείται η θέση που κατέχει ο μετατασσόμενος ή μεταφερόμενος υπάλληλος, σύμφωνα με τις ανάγκες της υπηρεσίας.

3.Η μετάταξη ή μεταφορά κατά την περίπτωση 1 δεν καταλύει την υπηρεσιακή σχέση δημοσίου δικαίου ή τη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του υπαλλήλου ούτε μεταβάλλει τη νομική φύση των σχέσεων αυτών ή τις σχέσεις ασφάλισης, με τις οποίες υπηρετούσε ο υπάλληλος στο φορέα προέλευσής του. Η μετάταξη γίνεται με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που ο υπάλληλος κατείχε πριν τη μετάταξή του. Όποιος μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε κατώτερη κατηγορία σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης 1 κατατάσσεται στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο της νέας κατηγορίας με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας του, χωρίς να διατηρεί τυχόν διαφορά αποδοχών.

4......

Για τη μετάταξη ή μεταφορά των υπαλλήλων εκδίδεται απόφαση του οικείου οργάνου διοίκησης του φορέα υποδοχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

5. Η μη εμφάνιση μόνιμου υπαλλήλου στην υπηρεσία στην οποία μετατάχθηκε για την ανάληψη των καθηκόντων του αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή τουλάχιστον υποβιβασμού. Αν πρόκειται για υπάλληλο που πριν τη μετάταξή του βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας κατά το επόμενο άρθρο, εκδίδεται αμελλητί πράξη απόλυσης του υπαλλήλου από το όργανο διοίκησης του φορέα υποδοχής. Η μη εμφάνιση υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην υπηρεσία στην οποία έχει μεταταχθεί ή μεταφερθεί αποτελεί λόγο καταγγελίας της σχέσης εργασίας του, για την οποία εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου διοίκησης του φορέα υποδοχής.


ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ.2.

1.Μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ. Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού οι θέσεις των οποίων καταργούνται, τίθενται σε διαθεσιμότητα. Αν καταργούνται ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, οι υπάλληλοι που τίθενται σε διαθεσιμότητα προσδιορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 2 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 2 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων). Οι υπάλληλοι αυτοί μπορεί κατά την διάρκεια της διαθεσιμότητάς τους:

α) Να μετατάσσονται εκουσίως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 4 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 4 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων).

β) Να μετατάσσονται υποχρεωτικά ή να μεταφέρονται με μεταβολή της υπηρεσιακής τους σχέσης σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά τη διαδικασία της προηγούμενης υποπαραγράφου για το συμφέρον και τις ανάγκες της υπηρεσίας και ιδίως για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Με την έκδοση της πράξης μετάταξης ή μεταφοράς και μεταβολής της σχέσης εργασίας αίρεται αυτοδίκαια το καθεστώς της διαθεσιμότητας. «Υπάλληλοι οι οποίοι δεν αποδέχονται την τοποθέτησή τους στο πλαίσιο της ως άνω υποχρεωτικής μετάταξης, δεν έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για την εκούσια μετάταξή τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 4 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 4 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων) και παραμένουν σε διαθεσιμότητα μέχρι τη λήξη του καθεστώτος της διαθεσιμότητας

γ) Να τοποθετούνται για την κάλυψη προσωρινών αναγκών σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή οποιουδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα με τη διαδικασία του άρθρου 5 του ν. 4024/2011. Οι πράξεις προσωρινής τοποθέτησης της περίπτωσης αυτής εκδίδονται από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση μη εμφάνισης του υπαλλήλου εφαρμόζεται αναλόγως η διάταξη της περίπτωσης 5 της προηγούμενης υποπαραγράφου**.
«Η διαθεσιμότητα αίρεται με τις πράξεις προσωρινής τοποθέτησης. Τα χρονικά διαστήματα των προσωρινών τοποθετήσεων δεν συνυπολογίζονται στη διάρκεια της διαθεσιμότητας. Κατά την περίοδο της προσωρινής τοποθέτησης καταβάλλονται στον υπάλληλο πλήρεις αποδοχές με ανάλογη εφαρμογή των ρυθμίσεων της παρ. 22 του άρθρου 2 του ν. 3899/2012.» 
**5. Η μη εμφάνιση μόνιμου υπαλλήλου στην υπηρεσία στην οποία μετατάχθηκε για την ανάληψη των καθηκόντων του αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή τουλάχιστον υποβιβασμού. Αν πρόκειται για υπάλληλο που πριν τη μετάταξή του βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας κατά το επόμενο άρθρο, εκδίδεται αμελλητί πράξη απόλυσης του υπαλλήλου από το όργανο διοίκησης του φορέα υποδοχής.
δ) Να υπάγονται σε ειδικά προγράμματα επαγγελματικής επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης.

5. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μπορεί να ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και η διαδικασία υπαγωγής στα ανωτέρω προγράμματα επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας υποπαραγράφου. 

Δείτε την υπουργική απόφαση που εκδόθηκε δυνάμει του παραπάνω εδαφίου, και ιδιαίτερα την παράγραφο 6 που καθορίζει τη διαδικασία της προσωρινής τοποθέτησης. Και μετά αναρωτηθείτε κατά πόσο συνάδει αυτή η απόφαση με τις αποφάσεις προσωρινής τοποθέτησης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Τέλος, μπορείτε να αναρωτηθείτε ποιος κάνει κουμάντο στην κυβέρνηση Σαμαρά...

1 σχόλιο:

  1. Λάβαμε το κάτωθι e-mail:
    Διαβάζω διάφορες ανακοινώσεις για το νέο ασφαλιστικό φορέα, όμως αυτό που δεν λέει καμία αφορά το όριο συνταξιοδότησης. Η αστυνομία και τα καταστήματα κράτησης έχουν χαμηλότερο όριο συνταξιοδότησης λόγω του ότι ανήκουν στα βαρέα και ανθυγιεινά. Αν λοιπόν επιλεγεί ο παλιός φορέας ασφάλισης θα υπολογίζονται τα όρια συνταξιοδότησης που ίσχυαν στους Δήμους; Ίσως δεν το έχουν σκεφτεί πολλοί ότι μπορεί να συμβεί αυτό αλλά σίγουρα αφορά την πλειοψηφία των μετατασόμενων...Παρακαλώ αν γίνεται ας υπάρξει μια ενημέρωση για να είναι όλοι σίγουροι ότι η επιλογή που θα κάνουν τους συμφέρει. Επίσης για όσους πήγαν στα καταστήματα κράτησης, οι πίνακες που είχαν βγει θεωρούνται οριστικοί; Γιατί σ'αυτή την περίπτωση δεν έχουν πολύ χρόνο για να καταθέσουν την υπεύθυνη δήλωση.

    Η απάντησή μας
    Δεν υπάρχει διαφοροποίηση στα βαρέα και ανθυγιεινά σε σχέση με τον ασφαλιστικό φορέα, τα δικαιούσαι ασχέτως φορέα ασφάλισης. Ας μην ξεχνάμε ότι και στους ΟΤΑ υπάρχουν δεκάδες κατηγορίες εργαζομένων που είναι στα βαρέα και ανθυγιεινά (και υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις που εντάσσονται στην πορεία π.χ. λόγω αλλαγής ειδικότητας). Από εκεί και πέρα, αποτελεί ατομική επιλογή ποιον ασφαλιστικό φορέα θα επιλέξει κάποιος και εμείς δεν προτρέψαμε κανέναν προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Ο καθένας θα πρέπει να αποφασίσει τι θεωρεί καλύτερο γι ' αυτόν, η απόφαση εμπεριέχει και λίγο ρίσκο γιατί δεν μπορεί να γνωρίζεις την πορεία κάποιου ταμείου σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα για το ΜΤΠΥ. Για το επικουρικό, όλα σχεδόν έχουν ενταχθεί στο ΕΤΕΑ, όποτε δεν θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση ανά φορέα.
    Προφανώς κάποιος που εισήχθη τον Απρίλιο στα Καταστήματα Κράτησης, θα πρέπει να επιλέξει άμεσα τι θα πράξει, κοντεύει να παρέλθει το τρίμηνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή